Americká automobilka General Motor investuje ve Spojených státech 918 milionů USD (20,2 miliardy Kč) překvapivě do výroby spalovacích motorů pro velké pickupy a SUV a dílů pro elektromobily. Vyplývá to podle ČTK z pátečního prohlášení největší americké automobilky.
General Motor má na rozdíl od fanaticky nasměrované Evropy rozumnější dvojí strategii. Chce zvýšit výrobu elektromobilů a současně pokračovat v investicích do současných vozů s benzinovým motorem, které mají hlavní podíl na zisku firmy a tvoří většinu prodaných vozů v USA. GM slíbil, že skončí s výrobou nových vozů s benzinovým motorem v roce 2035. Jak to jde dohromady?
Peníze budou směřovat do čtyř závodů v USA. Většina půjde do výroby šesté generace benzinových motorů v Michiganu, New Yorku a Ohiu.
Mnoho zaměstnanců v automobilovém průmyslu se obává, že kvůli přechodu na výrobu elektromobilů přijdou o pracovní místa. Výkonný viceprezident pro výrobu GM Gerald Johnson uvedl, že nové investice mají zajistit pracovní místa v závodech na další čtyři roky. Investice nevytvoří nová pracovní místa, ale zachová ta současná.
Americký Kongres v srpnu schválil výrazné finanční pobídky pro automobilky, aby přestavěly své závody zaměřené na výrobu součástek pro vozy se spalovacím motorem na závody na výrobu součástek pro elektromobily, upozornila agentura Reuters.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.