Americká automobilka General Motor investuje ve Spojených státech 918 milionů USD (20,2 miliardy Kč) překvapivě do výroby spalovacích motorů pro velké pickupy a SUV a dílů pro elektromobily. Vyplývá to podle ČTK z pátečního prohlášení největší americké automobilky.
General Motor má na rozdíl od fanaticky nasměrované Evropy rozumnější dvojí strategii. Chce zvýšit výrobu elektromobilů a současně pokračovat v investicích do současných vozů s benzinovým motorem, které mají hlavní podíl na zisku firmy a tvoří většinu prodaných vozů v USA. GM slíbil, že skončí s výrobou nových vozů s benzinovým motorem v roce 2035. Jak to jde dohromady?
Peníze budou směřovat do čtyř závodů v USA. Většina půjde do výroby šesté generace benzinových motorů v Michiganu, New Yorku a Ohiu.
Mnoho zaměstnanců v automobilovém průmyslu se obává, že kvůli přechodu na výrobu elektromobilů přijdou o pracovní místa. Výkonný viceprezident pro výrobu GM Gerald Johnson uvedl, že nové investice mají zajistit pracovní místa v závodech na další čtyři roky. Investice nevytvoří nová pracovní místa, ale zachová ta současná.
Americký Kongres v srpnu schválil výrazné finanční pobídky pro automobilky, aby přestavěly své závody zaměřené na výrobu součástek pro vozy se spalovacím motorem na závody na výrobu součástek pro elektromobily, upozornila agentura Reuters.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?