Nedodržení bezpečné vzdálenosti je čtvrtou nejčastější příčinou dopravních nehod. Přitom stačí nechat si před sebou jen pár metrů navíc, kdyby auto před vámi prudce zabrzdilo. Jak by to s rozestupem mezi jedoucími auty mělo správně být?
„Pokud auto před námi prudce zabrzdí, my musíme být vždycky schopni na danou situaci včas zareagovat,“ vysvětluje produktový manažer českého zastoupení automobilky Toyota Václav Zikmund.
Dodržujete mezeru 72 metrů?Minimální vzdálenost mezi vozidly se uvádí vzdálenost dvou vteřin. Na suché vozovce a při rychlosti 50 km/h to odpovídá 28 metrům. „S vyšší rychlostí by samozřejmě i rozestup měl být větší, proto v 90 km/h by nás od auta před námi mělo dělit 50 metrů, a ve 130 km/h před sebou nechte mezeru o délce zhruba 72 metrů,“ dodává Zikmund.
Nacvičit si takovou vzdálenost na některých úsecích českých silnic a především dálnic pomáhají dopravní značky symbolizující a označující bezpečný rozestup, přičemž spolu s nimi se symbolika objevuje i přímo na vozovce. Jde o soubor několika šipek v každém pruhu, které indikují správnou vzdálenost mezi vozidly.
Řidič by tak měl ze svého výhledu vidět jak šipku před sebou, tak šipku za autem, které jede před ním. Pokud je rozestup kratší než vzdálenost mezi šipkami, je třeba zpomalit a nechte vůz před sebou lehce poodjet.
Na rozestup myslete i při předjížděníTo, že někdo dodržuje dostatečnou vzdálenost od auta před sebou, by všichni ostatní řidiči měli respektovat. To v praxi znamená nevnímat mezeru jako místo, kam můžu v pohodě předjet, když spěchám, ale spíš se zkusit inspirovat a dodržovat to samé.
Za nedostatečnou vzdálenost hrozí pokuta 10 tisíc korun a čtyři body. V popsaném případě navíc nebude potrestaný jen ten, kdo mezeru předjetím zkrátil, ale i ten za ním.
Zkuste tedy ostatní řidiče neomezovat, netrestat vlastní hloupostí a také zbytečným přibližováním nestresovat. Protože jak známo, svoboda každého z nás končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?