Tuzemská automobilka Škoda před téměř 10 lety vyvinula pick-up, který vycházel z dnes již nevyráběné Škody Yeti. Až nyní se s ním pochlubila v tiskové zprávě.
Škoda Yeti Pickup vznikla mezi lety 2012 až 2013. Vůz využívá sériové komponenty dvou vozů. Tím prvním je Škoda Yeti, což je patrné nejen podle názvu, ale též při prvním pohledu na vůz samotný. Druhým "dárcem orgánů" je sesterský užitkáč Volkswagen Caddy Max, z něhož pochází zadní část včetně nápravy a zavěšení.
Škoda Yeti Pickup, která měří téměř 4,9 metrů dostala rozvor prodloužený o nezanedbatelných 428 mm. Díky tomu nyní dosahuje úctyhodné délky 3006 mm. To spolu v kombinaci krátké, pouze dvoumístné kabiny a prodlouženého zadního převisu znamená nákladovou plochu dlouhou 1936 mm. Její nejužší místo mezi podběhy má 1170 mm a hloubka je 625 mm. Nosnost pick-upu je pak skvělých 1200 kg.
Pod kapotou Škody Yeti Pickup je ukryt čtyřválcový naftový motor 2.0 TDI, který užitkovému vozu dodává slušný výkon 125 kW (170 k) a 350 N.m. Přes manuální šestistupňovou převodovku putuje výkon motoru na všechna čtyři kola.
Dynamické schopnosti vozu nejsou známé, ale můžeme hádat, že nebudou výrazně horší, než v případě sériového Yetiho. Ten uměl s tímto přeplňovaným dvoulitrem zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,4 s a rozjet se až na maximálku 201 km/h. Spotřeba paliva by se mohla pohybovat v průměru okolo 6,5 litrů na 100 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?