Na inzertním portále bazos.cz se objevila Lada Niva Bronto Extrém. Jedinečný ruský off-road, který u nás nemá obdoby! Umí dokonce i plavat
V inzerátu na ruský off-road stojí toto:
Prodám tento u nás jediný stroj. Lada Niva Bronto. Pětidvéřová karoserie,r.v. 2018, motor 1,7i 85 koní, stálá 4x4 všechny uzávěrky, redukce, spotřeba od 16l na 100km, rychlost až 120 km/h. K vozu i páté kolo. Najeto 10 tis Km. Auto jezdí ve všech terénech, vyniká v blátě a na sněhu, možnost plavby na klidné vodě bez úprav. Malý naviják. Servis a úpravy zajištěny, Nemusí na STK. Cena 777 000 Kč
Co je vůbec Bronto zač?
Ač z názvu vozu a z prvního pohledu na něj jasně vyplývá, že jde o legendární ruský off-road Niva, který byl obdařen velkými koly, není to zas tak úplná pravda. Vůz je postaven na rámu armádního UAZu 469. Ze něj pocházejí též tuhé portálové nápravy, na které jsou namontovány obří kola o rozměru 49 x 32,5.
Pohon tohoto monstra obstarává motor z původní Nivy, což moc velkou dynamika rozhodně nezaručuje. 2 tuny hmotnosti na 83 koní a 129 N.m. je opravdu hodně. Zrychlení z 0 na maximální rychlost, která je rovna 70 km/h, trvá dlouhých 19 sekund.
Co ztrácí na silnici, to dohání v terénu. Světlá výška je díky portálovým nápravám a obřím kolům bezkonkurenčních 510 mm. Díky oněm kolům zvládne však něco, co téměř žádné jiné auto na světě. Lada Niva Bronto Extrém CROSS dokáže plavat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?