Na inzertním portále bazos.cz se objevila Lada Niva Bronto Extrém. Jedinečný ruský off-road, který u nás nemá obdoby! Umí dokonce i plavat
V inzerátu na ruský off-road stojí toto:
Prodám tento u nás jediný stroj. Lada Niva Bronto. Pětidvéřová karoserie,r.v. 2018, motor 1,7i 85 koní, stálá 4x4 všechny uzávěrky, redukce, spotřeba od 16l na 100km, rychlost až 120 km/h. K vozu i páté kolo. Najeto 10 tis Km. Auto jezdí ve všech terénech, vyniká v blátě a na sněhu, možnost plavby na klidné vodě bez úprav. Malý naviják. Servis a úpravy zajištěny, Nemusí na STK. Cena 777 000 Kč
Co je vůbec Bronto zač?
Ač z názvu vozu a z prvního pohledu na něj jasně vyplývá, že jde o legendární ruský off-road Niva, který byl obdařen velkými koly, není to zas tak úplná pravda. Vůz je postaven na rámu armádního UAZu 469. Ze něj pocházejí též tuhé portálové nápravy, na které jsou namontovány obří kola o rozměru 49 x 32,5.
Pohon tohoto monstra obstarává motor z původní Nivy, což moc velkou dynamika rozhodně nezaručuje. 2 tuny hmotnosti na 83 koní a 129 N.m. je opravdu hodně. Zrychlení z 0 na maximální rychlost, která je rovna 70 km/h, trvá dlouhých 19 sekund.
Co ztrácí na silnici, to dohání v terénu. Světlá výška je díky portálovým nápravám a obřím kolům bezkonkurenčních 510 mm. Díky oněm kolům zvládne však něco, co téměř žádné jiné auto na světě. Lada Niva Bronto Extrém CROSS dokáže plavat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?