PR článek - Podnikáte a automobil je pro vaši činnost nepostradatelný? Pak nezapomeňte využít všech výhod, které vám daňový systém v ČR nabízí. Jednou z možností je paušální výdaj na dopravu.
Zdánlivě jednoduchá otázka, přesto mnoho podnikatelů nakládá s automobilem v rámci podnikání nesprávně. Nestačí jen pořídit automobil a zařadit jej do obchodního majetku. Záleží totiž především na tom, jak je automobil používán.
Jakmile je automobil využíván pro vaše podnikání, podmínka je splněna. Kromě cest za klientem nebo nákupem zboží se může jednat i o zdánlivé drobnosti. Jedete s autem na přezutí pneumatik nebo třeba do banky otevřít si nový podnikatelský účet? To vše je zcela legitimní.
Pokud ale s automobilem pojedete nakoupit do supermarketu potraviny k večeři nebo vyzvednout dítě ve škole, už se o podnikatelskou činnost rozhodně nejedná a v danou chvíli automobil využíváte k účelům soukromým. Využíváte-li vůz k podnikání i soukromým účelům (což je zcela běžné), musíte vyčíslit podíl jednotlivých variant na celkovém využití a dle toho poté jen patřičný podíl výdajů s automobilem souvisejících uplatníte jako náklad související s podnikáním.
Jste plátci DPH?Pokud podnikáte – ať už jako fyzická, nebo jako právnická osoba – a z pohledu DPH se řadíte mezi plátce, hned při koupi automobilu máte nárok na uplatnění odpočtu DPH. To jinými slovy znamená, že 21 % z kupní ceny automobilu vám bude vráceno. Platí to však pouze za podmínky, že vůz je využíván výhradně k podnikání. Jinak i zde platí, že vrácena bude DPH jen v poměrné výši dle míry využití vozu pro podnikání.
I zbylou část pořizovací ceny (opět dle míry využití auta pro podnikání) ale uplatníte, a to prostřednictvím takzvaných daňových odpisů. Půjde o náklad dle zákona o daních z příjmů. Počítejte s tím, že tento náklad bude rozložen do několika let.
A co běžné výdaje související s provozem?Podobná situace platí i v případě všech dalších výdajů, mezi které řadíme například palivo, parkování nebo servis vozu. Plátci DPH uplatní nárok na odpočet, zbylá částka vstupuje do nákladů společnosti.
Jestliže na vůz kupujete nové pneumatiky, jedete vůz umýt nebo na něj kupujete reklamní polepy, to vše lze považovat za náklady nezbytné pro provoz vozu a související s podnikáním.
Situaci si můžete ulehčit paušálními výdaji za dopravuProtože zákon myslí i na to, aby byrokracii podnikatelům ulehčil, existují způsoby, jak vše zjednodušit. Jednou z cest jsou paušální výdaje za dopravu. Jednoduše pak do nákladů každý měsíc vstoupí 5000 Kč za jeden vůz používaný výhradně pro podnikatelské účely. Zda se vám takové řešení vyplatí, musíte důkladně propočítat. Na místě je konzultace s daňovým poradcem, který vám také celý mechanismus detailně vysvětlí. V daňovém světě totiž vždy platí, že ke každému kroku se váže spousta povinností a výjimek, na které musíte pamatovat.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.