PR článek - Podnikáte a automobil je pro vaši činnost nepostradatelný? Pak nezapomeňte využít všech výhod, které vám daňový systém v ČR nabízí. Jednou z možností je paušální výdaj na dopravu.
Zdánlivě jednoduchá otázka, přesto mnoho podnikatelů nakládá s automobilem v rámci podnikání nesprávně. Nestačí jen pořídit automobil a zařadit jej do obchodního majetku. Záleží totiž především na tom, jak je automobil používán.
Jakmile je automobil využíván pro vaše podnikání, podmínka je splněna. Kromě cest za klientem nebo nákupem zboží se může jednat i o zdánlivé drobnosti. Jedete s autem na přezutí pneumatik nebo třeba do banky otevřít si nový podnikatelský účet? To vše je zcela legitimní.
Pokud ale s automobilem pojedete nakoupit do supermarketu potraviny k večeři nebo vyzvednout dítě ve škole, už se o podnikatelskou činnost rozhodně nejedná a v danou chvíli automobil využíváte k účelům soukromým. Využíváte-li vůz k podnikání i soukromým účelům (což je zcela běžné), musíte vyčíslit podíl jednotlivých variant na celkovém využití a dle toho poté jen patřičný podíl výdajů s automobilem souvisejících uplatníte jako náklad související s podnikáním.
Jste plátci DPH?Pokud podnikáte – ať už jako fyzická, nebo jako právnická osoba – a z pohledu DPH se řadíte mezi plátce, hned při koupi automobilu máte nárok na uplatnění odpočtu DPH. To jinými slovy znamená, že 21 % z kupní ceny automobilu vám bude vráceno. Platí to však pouze za podmínky, že vůz je využíván výhradně k podnikání. Jinak i zde platí, že vrácena bude DPH jen v poměrné výši dle míry využití vozu pro podnikání.
I zbylou část pořizovací ceny (opět dle míry využití auta pro podnikání) ale uplatníte, a to prostřednictvím takzvaných daňových odpisů. Půjde o náklad dle zákona o daních z příjmů. Počítejte s tím, že tento náklad bude rozložen do několika let.
A co běžné výdaje související s provozem?Podobná situace platí i v případě všech dalších výdajů, mezi které řadíme například palivo, parkování nebo servis vozu. Plátci DPH uplatní nárok na odpočet, zbylá částka vstupuje do nákladů společnosti.
Jestliže na vůz kupujete nové pneumatiky, jedete vůz umýt nebo na něj kupujete reklamní polepy, to vše lze považovat za náklady nezbytné pro provoz vozu a související s podnikáním.
Situaci si můžete ulehčit paušálními výdaji za dopravuProtože zákon myslí i na to, aby byrokracii podnikatelům ulehčil, existují způsoby, jak vše zjednodušit. Jednou z cest jsou paušální výdaje za dopravu. Jednoduše pak do nákladů každý měsíc vstoupí 5000 Kč za jeden vůz používaný výhradně pro podnikatelské účely. Zda se vám takové řešení vyplatí, musíte důkladně propočítat. Na místě je konzultace s daňovým poradcem, který vám také celý mechanismus detailně vysvětlí. V daňovém světě totiž vždy platí, že ke každému kroku se váže spousta povinností a výjimek, na které musíte pamatovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.