Peugeot představuje své technické specialisty, kteří mají na starosti montáž a testování baterií používaných v elektrifikovaných vozech, a to jak osobních, tak užitkových.
Tito odborníci před nástupem do továren automobilky ve Španělsku, na Slovensku nebo ve Francii absolvují rozsáhlé specializované školení. Podrobnou přípravou však procházejí i baterie, které se do vozů montují. Každá z nich je pečlivě testována, aby byla zaručena její spolehlivost, výkon a dlouhá životnost.
Montáž každého bateriového modulu (předem sestavených článků a komponentů) o kapacitě 50 kWh trvá technikům přibližně 60 minut. Montáž bateriových modulů o kapacitě 75 kWh zabere 90 minut. Před instalací do elektrifikovaného vozu Peugeot se baterie musí podrobit přísným testům kvality. Díky tomu mají baterie po 8 letech nebo 160 000 kilometrech zajištěnu záruku minimální kapacity 70 %.
Proces testování každé baterie trvá 15 minut a je nezbytný pro povolení její instalace do vozidla.• Prvním simulačním testem je kontrola správné funkce baterie po montáži; • Výkonnostní test pak simuluje její fungování při plném výkonu; • Poslední zkouškou je zkouška těsnosti. Baterie je natlakována, aby bylo možné sledovat případné úniky, které lze zjistit sledováním poklesu tlaku. Správné utěsnění zabrání vniknutí vody nebo nečistot dovnitř článků baterie a nedojde ke zhoršení jejího výkonu nebo životnosti.
Do roku 2025 bude 100 % modelů Peugeot elektrifikováno. To přinese výrazné zvýšení počtu baterií. Automobilka předpokládá, že už v roce 2022 budou její týmy montovat měsíčně až 10 000 baterií do osobních vozů a až 7 000 baterií do užitkových vozů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?