Peugeot představuje své technické specialisty, kteří mají na starosti montáž a testování baterií používaných v elektrifikovaných vozech, a to jak osobních, tak užitkových.
Tito odborníci před nástupem do továren automobilky ve Španělsku, na Slovensku nebo ve Francii absolvují rozsáhlé specializované školení. Podrobnou přípravou však procházejí i baterie, které se do vozů montují. Každá z nich je pečlivě testována, aby byla zaručena její spolehlivost, výkon a dlouhá životnost.
Montáž každého bateriového modulu (předem sestavených článků a komponentů) o kapacitě 50 kWh trvá technikům přibližně 60 minut. Montáž bateriových modulů o kapacitě 75 kWh zabere 90 minut. Před instalací do elektrifikovaného vozu Peugeot se baterie musí podrobit přísným testům kvality. Díky tomu mají baterie po 8 letech nebo 160 000 kilometrech zajištěnu záruku minimální kapacity 70 %.
Proces testování každé baterie trvá 15 minut a je nezbytný pro povolení její instalace do vozidla.• Prvním simulačním testem je kontrola správné funkce baterie po montáži; • Výkonnostní test pak simuluje její fungování při plném výkonu; • Poslední zkouškou je zkouška těsnosti. Baterie je natlakována, aby bylo možné sledovat případné úniky, které lze zjistit sledováním poklesu tlaku. Správné utěsnění zabrání vniknutí vody nebo nečistot dovnitř článků baterie a nedojde ke zhoršení jejího výkonu nebo životnosti.
Do roku 2025 bude 100 % modelů Peugeot elektrifikováno. To přinese výrazné zvýšení počtu baterií. Automobilka předpokládá, že už v roce 2022 budou její týmy montovat měsíčně až 10 000 baterií do osobních vozů a až 7 000 baterií do užitkových vozů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?