Nedávno jsem byl na akci, která přímo nesouvisela s ničím, co by jen vzdáleně připomínalo automobily. Avšak i zde bylo k vidění něco, o čem bych se s Vámi rád podělili. A tím byl Food Truck Alfréd, kterého si svépomocí postavila dvojice kamarádek. Jejich vyprávění nebude doufám připadat zajímavé jen mě.
Ahoj Jsme Kristýna (27) a Kačka(28) dvě kamarádky, které si přišly do cesty náhodou a spojil nás chtíč dostat od života něco víc, láska k cestování a touha po volnosti. Všechno začalo tak, že jsme odešly pracovat do Rakouských Alp na hotel, kde jsme byly tak zvaně „holky pro všechno“ , dělaly jsme opravdu vše od ubytování a obsluhy hostů po sekání trávy a opravy ucpaných záchodů. Ač byla práce mnohdy náročná, troufáme si říct, že to bylo jedno z nejlepších období v našem životě, než nás vyhnal kamarád Covid zpět do České republiky a přišla otázka „Sakra, Co teď?!. “
Čí to byl nápad, pořídit si Food truck?
Po návratu do Česka, jsme nevěděly, co dělat, těžce jsme prožívaly, že jsme zpátky a chtěly jsme pokračovat v cestování a práci v zahraničí, ale nikdo nevěděl co bude a začaly jsme přemýšlet co dělat do té doby, než to bude možné.
Cestovaly jsme alespoň po republice v dodávce, kde jsme vymýšlely co bude dál. V minulosti jsme hodně mluvily o vlastní kavárně s kávou z Bali, pro kterou jsme se nadchly na Balijských plantážích, ale to byl v době covidu taky nesmysl a pak přišel společný nápad postavit Food truck.
Proč zrovna malý karavan?
Protože jsme si myslely, že to bude hustý 😀 a tak jsme začaly googlit a po pár týdnech ho konečně našly!
Jak jste vybíraly název?
Když jsme si Alfréda (karavan) vezly domů ze Strakonic, stavěly jsme na benzínce a nadšeně si ho hladily, prohlížely, co jsme udělaly za skvělý kup ! 😀 Najednou z jedné z nás vypadlo „Kámo, to je takovej náš Alfréd viď “ Od té doby jsme mu jinak neřekly. Dlouho jsme spekulovaly, jak Food truck pojmenujeme, vzpomínám si, že jsem se v noci budila, abych zapisovala do telefonu názvy, který mě napadly, ale nic nebylo ve finále dost dobrý, lehce zapamatovatelný a nápaditý. Pak přišel nápad na název Alfrédův Food truck, když to pro nás stejně vždycky bude náš pan Alfréd .
Viděl jsme fotky z rekonstrukce, dělaly jste ji svépomocí a kdo vám nejvíce pomáhal a jak dlouho to trvalo?
Alfréd měl být LOW COST projekt. Byl i nebyl, rozpočet jsme lehce přesáhly, ale nic závratného, svépomoc udělala hodně, nejvíce nám pomohl při rekonstrukci Táta. Než jsme karavan koupily myslely jsme, že nám do toho stluče pár poliček a je to, můžeme vyrazit ! Na hygieně nám ale sundali růžový brejle a začalo pořádný ródeo, abychom splňovaly normy, dostatek pracovních ploch, dřezů, baterii s teplou vodou, digestoř.. Bylo toho mraky a najednou byl náš malý karavan tak nějak malý na tohle všechno .
Táta musel předělat skoro celou podlahu, která byla prohnilá a najednou začínal být náš skvělej kup ne moc skvělej ..
Vyměnit výdejní okno, který jsme horko těžko sháněly, chtěli nám ho prodat z Německa za peníze, který nám neseděly do rozpočtu, takže jsme nakonec po dlouhým vymýšlení sehnaly tak, že nám ho prodal chlapík ze svého starého karavanu. Chtěly jsme původně větší, ale hrozilo, že by se při vyřezávání díry karavan mohl taky zlomit na půl, jelikož kovová konstrukce je jenom někde a zbytek je polystyren.
Nakonec toho bylo mraky co se muselo vymyslet, byly jsme limitovaný prostorem a zároveň i rozpočtem, který jsme nechtěly moc přesahovat.
Táta vyrobil odtah místo digestoře, jelikož se nevešla a nesplňovala by podmínky . Udělal veškeré dřevěné pulty, které jsme společně brousily a natíraly, tapetovaly jsme, pokládaly lino, natíraly jsme karavan z venku a kreslily puntíky, což nám občas dost komplikoval déšť.
Oříšek byl i vymyslet elektřinu, aby nám nepadaly jističe při náporu více spotřebičů.
Když jsme koupily lednici, která se konečně vešla, zjistili jsme, ale že nemáme dost velký dveře ani okna dostat ji dovnitř a musela se rozebrat.
Během rekonstrukce jsme ztratily jediné klíče a následně pak vylomily i dveře z pantu, takže jsme tátovi občas práci ještě přidělávaly 😀.
Přešlapů bylo fakt hodně a tohle zdaleka není všechno, hodně věcí jsme nepromyslely, netušily jsme jak velká práce to bude, na jednu stranu spíš dobře, protože kdyby nám to někdo řekl dopředu, nevím jestli by jsme do toho šly .
Naším velkým štěstí, jsou naše rodiče, bez kterých bychom to nikdy dohromady nedaly. Jsou hlavní opora a podpora. Podíleli se a stále podílí ve vymýšlení zdokonalení ať Alfréda, nebo samotného sortimentu a pomáhají nám, i když někdy asi ne úplně nadšeně 😀.
Celková rekonstrukce trvala zhruba tři měsíce.
Za čím Alfréda na festivaly taháte?
No.. To je věc, kterou jsme dlouho řešily, plán byl takový tahat ho za Pólem, ale ten naštěstí nevyšel, protože bychom se s tím po cestě možná někde zabily. Takže jsme využívaly support od druhého taťky, který má Caravelu a aktuálně je to Kaččino BMW 530d.
Největší obtíže ze začátku:
Jednoznačně to celý nějak vymyslet, což se nám občas úplně nepovedlo.. Aby vše fungovalo, ať už samotný Alfréd, ale i náš „gastro produkt“ , chtěly jsme dělat něco, co nikdo nedělá a je to poctivý a žádný polotovar a to i přes to, že nejsme žádný Masterchefky 😀 , pak se to ale taky muselo shodovat s tím co jsme z hygienického hlediska vůbec dělat směly. Každopádně i sehnání potřebných informací v tomto oboru nebylo úplně lehké. Každý tvrdil trochu něco jiného.
Důležitý pro nás vždycky bylo, se z toho nepodělat.
Vnímáme velkou výhodu v tom, že jsme na obtíže dvě, když jedna začne mít pochybnosti nebo strachy, druhá ji vždy vytáhne nahoru a jsme tu tak jedna pro druhou, nakonec nikdy nic není tak černý jak se zdá.:-)
Kolika akci jste už měly:
Akcí bylo zatím jen pár.
Plány byly jiné než realita, chtěly jsme brázdit festivaly každý víkend, ale vzhledem k přibývajícím omezením s příchodem covidu to nebylo úplně možný, takže jsme byly nucené najít si práci než to „odezní „ . Kačka žije u Prahy a Já v Chocni, Alfréd je aktuálně u Kačky, takže je těžký to vše nějak skloubit se vzdáleností mezi námi a dalšími pracemi, Alfréd je nyní náš koníček a doufáme , že bude příznivá situace na to ho posouvat dál.
Co si u vás zákazníci nejčastěji dávají?
Začaly jsme naší cestu s hovězím mletým špízem ve slanině s čedarem a bramborákovými koulemi se slaninou, cibulkou a česnekem. Chtěly jsme to udělat trošku „zdravější“ formou a tak jsme koule pekly v horkovzdušné fritéze.
Šlo nám o to našim návštěvníkům nabízet kvalitní jídlo, takže prvotní bylo zajistit opravdu kvalitní maso, které jsme měly z farmy v Prosečném, ale bohužel ceny masa šly tolik nahoru, že jsme v tuto chvíli od něho upustily a začaly jsme se věnovat vaflím, jelikož se nám k našemu Alfímu stejně vždy hodilo něco sladkého a tomuto sortimentu jsme se chtěly v budoucnu věnovat. Vafle prodáváme s nutellou, zmrzlinou, šlehačkou, ovocem a dozdobené lentilkami. Občas nám maso chybí, jelikož si ho lidé chválili, ale na vafle také pějí ódu .
Občas nabízíme i domácí štrůdl, klobásy, paštiku nebo limonádu,kávu.. Záleží na typu akce
Jaká je práce ve Food trucku?
Je to hlavně dřina, která kolikrát není vidět. Když pomineme to , že se stavěl Alfréd svépomocí, je občas fakt náročný jezdit na akce, jak fyzicky , tak psychicky..
Není to jen „usměvavý prodávání“ v trucku, předchází tomu několik dnů předem zajistit zásoby, jeden celý den předem, než vyjedeme, věnujeme přípravě, kolikrát chodíme před akcí spát i pozdě v noci a brzy ráno vstáváme , abychom dojely včas na místo a vše nachystaly . Pak se třeba 12 hodin nehnete z trucku skoro ani na záchod, protože to je prostě nemožný, nechat tam tu druhou. Po akci se musí vše opět sbalit, zajistit a následuje v noci dlouhá cesta domů a další den tu spoušť celou uklidit.
Rády vzpomínáme na náš první prodaný tehdy ještě špíz a taky na to , jak jsme si kolikrát dřív u stánku říkaly, proč ta baba v něm nevypadá trochu víc upraveně :D, teď to moc dobře chápeme, když stojíte celý den třeba u grilu a jste unavený, nejde nevypadat jinak než vyfluslá smaženka 😀
Je to náročný , ale krásný, budovat si něco svého..
Co by jste jim doporučily?
Určitě se alespoň zastavit a nejlépe ochutnat naše vafle, pokud nás někde zahlédnete! Jsme holky se smyslem pro humor a jsme vždy hlavně hrozně vděčný a šťastný, když je zákazník schopný projít celý festival a vrátit se k nám a říct, že mu u nás chutnalo.
Kde se na Vás můžeme těšit příště?
Nejbližší akci máme 10.9. ve Vysokém Mýtě na městských slavnostech a aktuálně začínáme Alfréda i půjčovat na svatby a oslavy, buď s námi a nebo i bez nás , takže je dost možné , že se na nějaké třeba potkáme. Doporučujeme sledovat nás na Instagramu alfreduv_foodtruck a Facebooku, kde dopředu dáváme vědět, kde se na nás těšit .
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.