Americkou automobilku Tesla opouští vysoce postavený manažer Andrej Karpathy, který měl ve společnosti na starost rozvoj umělé inteligence a automatizovaného řízení automobilů.
Karpathy uvedl, že se jednalo o těžké rozhodnutí, ale konkrétní důvody odchodu z automobilky neuvedl, napsal deník Financial Times. Tesla nedávno výrazně zeštíhlila své oddělení, které se zabývá automatizovaným systémem řízení.
Karpathy si od března vybíral volno. V úterý Tesla uvedla, že zrušila jedno pracoviště v Kalifornii, které bylo součástí oddělení, jež se zabývá rozvojem systému automatizovaného řízení, a propustila tam na 200 lidí.
Karpathy, který pracoval v automobilce pět let, uvedl, že nemá žádné konkrétní plány do budoucnosti. Své rozhodnutí opustit firmu označil za obtížné. "Díky za všechno co jsi udělal pro Teslu," napsal na twitteru bývalému manažerovi šéf automobilky Elon Musk. Odchod vysoce postaveného manažera mnohé lidi v automobilce překvapil, uvedla agentura Reuters.
Za období, kdy Karpathy ve firmě působil, rozvoj technologií pro automatizované řízení velmi pokročil. Automobilka ale nedokázala naplnit cíl jejího šéfa Muska, který sliboval, že do roku 2020 spustí provoz plně automatizovaného taxíku.
Karpathy odchází z firmy v době, kdy úřady prověřují systém automatizovaného řízení Tesly. Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) například prošetřuje stížnosti majitelů vozů Tesla na to, že jejich automobily při zapojení systému do řízení náhle zastavily a brzdily.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?