V rámci průzkumu návyků a zkušeností českých řidičů, který si nechala vypracovat společnost Nextbase, přední světový výrobce palubních kamer, hned 22 % dotazovaných uvedlo, že již zažili situaci, kdy jim někdo naboural jejich vůz na parkovišti a ujel. Častěji se takové incidenty stávají mužům (24 % kladných odpovědí) a řidičům ve věku 35 až 44 let a starším 55 let (shodně 24 %). K nehodám na parkovištích, při kterých viník ujede, dochází nejčastěji v Karlovarském kraji (40 %), v Praze (29 %), v Jihočeském kraji a na Vysočině (shodně 27 %).
Vlastní chyby a nepozornost ale přiznávají i sami respondenti průzkumu – každý čtvrtý (24 %) z dotazovaných řidičů přiznává, že někdy nechtěně narazil do cizího zaparkovaného auta. Mírně častěji se to stává ženám (25 %) než mužům (22 %) a obecně řidičům ve středním věku 35 až 44 let (28 %). Ještě běžnější je nechtěné zasažení cizího vozu dveřmi – stalo se to už 38 % českých řidičů. Při vystupování a nastupování jsou méně opatrní muži (39 %) než ženy (37 %) a řidiči ve věku 35 až 44 let (45 %).
Že jsou nehody na parkovišti velmi časté potvrzuje také statistika Policie ČR, podle které jde o druhý nejčastější typ autonehody. V loňském roce byli policisté přivoláni k 22 151 nehodám na parkovištích, způsobených nejčastěji nepozorností řidičů při couvání a otáčení. Drobných nehod na parkovištích, ke kterým policie přivolána nebyla, bude jistě řádově více. Například pojišťovna Unica uvádí, že drobnou nehodu na parkovišti včetně oděrek způsobených dveřmi jiného vozu, zaznamenalo přes 90 % jejích klientů.
„Incident na parkovišti možná zaznamená bezpečnostní kamera jeho správce, ale získat takový záznam (pokud ještě existuje) nebývá snadné. Proto je lepší se na takovou situaci vybavit a mít možnost pořízení vlastního záznamu autokamerou s parkovacím režimem, který může sloužit jako důkaz pro policii nebo pojišťovnu,“ dodává Laszlo Szalontai, obchodní ředitel společnosti Nextbase pro Střední a Východní Evropu.
Ale jak se podobným incidentům na veřejných parkovištích bránit, respektive, jak dohledat řidiče, který naboural náš vůz a ujel? Na nehody na parkovištích jsou připraveny kvalitní palubní kamery, vybavené tzv. parkovacím režimem. Například parkovací režim v autokamerách rozpozná, že bylo auto zaparkováno, a automaticky přepne kameru do režimu vysoké citlivosti. Senzor zrychlení (tzv. G-Senzor) pak rozezná jakýkoli náraz nebo otřes auta a spustí nahrávání z přední a/nebo zadní kamery (podle toho, jakými palubními kamerami je vůz vybaven). Současně dojde k uzamknutí záznamu na paměťové kartě, aby nehrozilo jeho nechtěné přemazání novým videem. Aby byl záznam co nejkvalitnější, s čitelnou registrační značkou a ideálně i rozpoznatelnou tváří řidiče, je vhodné pořídit si autokameru s co nejvyšším rozlišením snímače a kvalitním záznamem v noci či v protisvětle.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?