Obliba obytných vozů mezi Čechy roste. Až 30 procent lidí podle průzkumu zvažuje dovolenou, na kterou by vyjelo právě s obytným vozem, případně s karavanem za auto. Popularita stoupá zejména mezi mladšími řidiči. Zájemci preferují dovolenou hlavně v Česku. Vyplývá to podle sdělení ČTK z průzkumu, který si prostřednictvím aplikace Instant Research nechala vypracovat společnost Campiri.
Pokračuje tak trend rostoucího zájmu o karavany a obytné vozy z posledních let. Podle loňských statistik Asociace kempování a karavaningu stoupl počet nově zaregistrovaných obytných vozů meziročně o vysoké desítky procent. Prodejci kvůli tomu museli posouvat dodávky až na rok 2023.
Česká platforma Campiri pro půjčování obytných vozů a karavanů uvedla, že Češi v průzkumu na karavanech a obytných vozech nejvíce oceňovali vysokou míru soukromí. Mezi další benefity zařadili nezávislost a možnost flexibilního způsobu trávení dovolené.
Zájemci o dovolenou s obytným vozem nejčastěji podle průzkumu preferují dovolenou v Česku. Podle výkonného ředitele Campiri Lukáše Janouška jsou v tomto Češi proti cizincům konzervativnější. Dvě třetiny respondentů by rády zamířily do přírody, zbylá třetina upřednostňovala návštěvu památek v historických lokalitách. Při cestách do zahraničí necelá polovina preferuje přímořské destinace.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?