Obliba obytných vozů mezi Čechy roste. Až 30 procent lidí podle průzkumu zvažuje dovolenou, na kterou by vyjelo právě s obytným vozem, případně s karavanem za auto. Popularita stoupá zejména mezi mladšími řidiči. Zájemci preferují dovolenou hlavně v Česku. Vyplývá to podle sdělení ČTK z průzkumu, který si prostřednictvím aplikace Instant Research nechala vypracovat společnost Campiri.
Pokračuje tak trend rostoucího zájmu o karavany a obytné vozy z posledních let. Podle loňských statistik Asociace kempování a karavaningu stoupl počet nově zaregistrovaných obytných vozů meziročně o vysoké desítky procent. Prodejci kvůli tomu museli posouvat dodávky až na rok 2023.
Česká platforma Campiri pro půjčování obytných vozů a karavanů uvedla, že Češi v průzkumu na karavanech a obytných vozech nejvíce oceňovali vysokou míru soukromí. Mezi další benefity zařadili nezávislost a možnost flexibilního způsobu trávení dovolené.
Zájemci o dovolenou s obytným vozem nejčastěji podle průzkumu preferují dovolenou v Česku. Podle výkonného ředitele Campiri Lukáše Janouška jsou v tomto Češi proti cizincům konzervativnější. Dvě třetiny respondentů by rády zamířily do přírody, zbylá třetina upřednostňovala návštěvu památek v historických lokalitách. Při cestách do zahraničí necelá polovina preferuje přímořské destinace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.