Obliba obytných vozů mezi Čechy roste. Až 30 procent lidí podle průzkumu zvažuje dovolenou, na kterou by vyjelo právě s obytným vozem, případně s karavanem za auto. Popularita stoupá zejména mezi mladšími řidiči. Zájemci preferují dovolenou hlavně v Česku. Vyplývá to podle sdělení ČTK z průzkumu, který si prostřednictvím aplikace Instant Research nechala vypracovat společnost Campiri.
Pokračuje tak trend rostoucího zájmu o karavany a obytné vozy z posledních let. Podle loňských statistik Asociace kempování a karavaningu stoupl počet nově zaregistrovaných obytných vozů meziročně o vysoké desítky procent. Prodejci kvůli tomu museli posouvat dodávky až na rok 2023.
Česká platforma Campiri pro půjčování obytných vozů a karavanů uvedla, že Češi v průzkumu na karavanech a obytných vozech nejvíce oceňovali vysokou míru soukromí. Mezi další benefity zařadili nezávislost a možnost flexibilního způsobu trávení dovolené.
Zájemci o dovolenou s obytným vozem nejčastěji podle průzkumu preferují dovolenou v Česku. Podle výkonného ředitele Campiri Lukáše Janouška jsou v tomto Češi proti cizincům konzervativnější. Dvě třetiny respondentů by rády zamířily do přírody, zbylá třetina upřednostňovala návštěvu památek v historických lokalitách. Při cestách do zahraničí necelá polovina preferuje přímořské destinace.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.