Obliba obytných vozů mezi Čechy roste. Až 30 procent lidí podle průzkumu zvažuje dovolenou, na kterou by vyjelo právě s obytným vozem, případně s karavanem za auto. Popularita stoupá zejména mezi mladšími řidiči. Zájemci preferují dovolenou hlavně v Česku. Vyplývá to podle sdělení ČTK z průzkumu, který si prostřednictvím aplikace Instant Research nechala vypracovat společnost Campiri.
Pokračuje tak trend rostoucího zájmu o karavany a obytné vozy z posledních let. Podle loňských statistik Asociace kempování a karavaningu stoupl počet nově zaregistrovaných obytných vozů meziročně o vysoké desítky procent. Prodejci kvůli tomu museli posouvat dodávky až na rok 2023.
Česká platforma Campiri pro půjčování obytných vozů a karavanů uvedla, že Češi v průzkumu na karavanech a obytných vozech nejvíce oceňovali vysokou míru soukromí. Mezi další benefity zařadili nezávislost a možnost flexibilního způsobu trávení dovolené.
Zájemci o dovolenou s obytným vozem nejčastěji podle průzkumu preferují dovolenou v Česku. Podle výkonného ředitele Campiri Lukáše Janouška jsou v tomto Češi proti cizincům konzervativnější. Dvě třetiny respondentů by rády zamířily do přírody, zbylá třetina upřednostňovala návštěvu památek v historických lokalitách. Při cestách do zahraničí necelá polovina preferuje přímořské destinace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.