Pokud vašemu čtyřnohému příteli dáte jen měkkou deku na zadní sedadlo vozu, neděláte pro jeho i vaši bezpečnost maximum. Když do auta zezadu někdo lehce narazí, psa to vymrští ze sedadla a může to kromě něj ohrozit i všechny cestující v autě.
Doporučuje se namontování speciální mříže, která odděluje zavazadlový prostor od zbytku vozu. Montáž u autorizovaného partnera zabere jen pár minut. Její kotvicí body navíc zůstávají namontované, takže ji můžete kdykoli snadno vyndat a zase nasadit podle potřeby.
Způsob přepravy zvířat je daný i zákonem, pokud tedy psa nemáte v autě správně zajištěného, při policejní kontrole vám může hrozit pokuta.
„Psa nikdy nepřevážejte na předním sedadle, kde je aktivní airbag spolujezdce. Neměl by ale ani jezdit na volno vzadu, kde při prudkém brždění nebo nárazu může pes vyletět dopředu,“ upozorňuje produktový specialista z českého zastoupení značky Toyota Daniel Němec.
„Mříž lze obalit dekou, aby v případě nehody nedošlo ke zranění vašeho psa. Jakmile psa naložíte, je nutné zajistit nejen jeho speciálním postrojem, ale také ostatní převážené předměty tak, aby mu nemohly ublížit,“ doporučuje Němec.
Menší plemena mohou na zadní sedačkyTyto rady se týkají zejména větších plemen. Psy menších ras je možné převážet na zadních sedadlech, ale ani to se neobejde bez správných pomůcek. I tady je potřeba mít správný postroj, který připnete k bezpečnostním pásům. Na zadní sedadla můžete také dát ochranný potah, který zajistí, že interiér vozu zůstane čistý.
Na delších cestách také nezapomínejte na pravidelné zastávky na venčení, zajistěte svému pejskovi také přísun vody, případně jídla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.