Pokud vašemu čtyřnohému příteli dáte jen měkkou deku na zadní sedadlo vozu, neděláte pro jeho i vaši bezpečnost maximum. Když do auta zezadu někdo lehce narazí, psa to vymrští ze sedadla a může to kromě něj ohrozit i všechny cestující v autě.
Doporučuje se namontování speciální mříže, která odděluje zavazadlový prostor od zbytku vozu. Montáž u autorizovaného partnera zabere jen pár minut. Její kotvicí body navíc zůstávají namontované, takže ji můžete kdykoli snadno vyndat a zase nasadit podle potřeby.
Způsob přepravy zvířat je daný i zákonem, pokud tedy psa nemáte v autě správně zajištěného, při policejní kontrole vám může hrozit pokuta.
„Psa nikdy nepřevážejte na předním sedadle, kde je aktivní airbag spolujezdce. Neměl by ale ani jezdit na volno vzadu, kde při prudkém brždění nebo nárazu může pes vyletět dopředu,“ upozorňuje produktový specialista z českého zastoupení značky Toyota Daniel Němec.
„Mříž lze obalit dekou, aby v případě nehody nedošlo ke zranění vašeho psa. Jakmile psa naložíte, je nutné zajistit nejen jeho speciálním postrojem, ale také ostatní převážené předměty tak, aby mu nemohly ublížit,“ doporučuje Němec.
Menší plemena mohou na zadní sedačkyTyto rady se týkají zejména větších plemen. Psy menších ras je možné převážet na zadních sedadlech, ale ani to se neobejde bez správných pomůcek. I tady je potřeba mít správný postroj, který připnete k bezpečnostním pásům. Na zadní sedadla můžete také dát ochranný potah, který zajistí, že interiér vozu zůstane čistý.
Na delších cestách také nezapomínejte na pravidelné zastávky na venčení, zajistěte svému pejskovi také přísun vody, případně jídla.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?