Pokud vašemu čtyřnohému příteli dáte jen měkkou deku na zadní sedadlo vozu, neděláte pro jeho i vaši bezpečnost maximum. Když do auta zezadu někdo lehce narazí, psa to vymrští ze sedadla a může to kromě něj ohrozit i všechny cestující v autě.
Doporučuje se namontování speciální mříže, která odděluje zavazadlový prostor od zbytku vozu. Montáž u autorizovaného partnera zabere jen pár minut. Její kotvicí body navíc zůstávají namontované, takže ji můžete kdykoli snadno vyndat a zase nasadit podle potřeby.
Způsob přepravy zvířat je daný i zákonem, pokud tedy psa nemáte v autě správně zajištěného, při policejní kontrole vám může hrozit pokuta.
„Psa nikdy nepřevážejte na předním sedadle, kde je aktivní airbag spolujezdce. Neměl by ale ani jezdit na volno vzadu, kde při prudkém brždění nebo nárazu může pes vyletět dopředu,“ upozorňuje produktový specialista z českého zastoupení značky Toyota Daniel Němec.
„Mříž lze obalit dekou, aby v případě nehody nedošlo ke zranění vašeho psa. Jakmile psa naložíte, je nutné zajistit nejen jeho speciálním postrojem, ale také ostatní převážené předměty tak, aby mu nemohly ublížit,“ doporučuje Němec.
Menší plemena mohou na zadní sedačkyTyto rady se týkají zejména větších plemen. Psy menších ras je možné převážet na zadních sedadlech, ale ani to se neobejde bez správných pomůcek. I tady je potřeba mít správný postroj, který připnete k bezpečnostním pásům. Na zadní sedadla můžete také dát ochranný potah, který zajistí, že interiér vozu zůstane čistý.
Na delších cestách také nezapomínejte na pravidelné zastávky na venčení, zajistěte svému pejskovi také přísun vody, případně jídla.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?