• 2,6 mil. modelů Dacia Sandero & Sandero Stepway, nejprodávanější model fyzickým osobám v Evropě od r. 2017 • 2,3 mil. modelu Dacia 1300 • 2,1 mil. modelu Dacia Duster, nejprodávanější SUV fyzickým osobám v Evropě od r. 2018 • 1,95 mil. modelu Dacia Logan a Logan MCV
Denis Le Vot, Generální ředitel značek Dacia & LADA řekl toto:
"Jsme velmi hrdí na to, že jsme překročili symbolický milník 10 milionů vyrobených vozidel. Tento výsledek je důkazem úspěchu pragmatické vize automobilu, která se zaměřuje na to, co je pro naše zákazníky skutečně podstatné. Na základě svých zkušeností bude Dacia i nadále růst a nabízet atraktivní vozidla, která jsou přizpůsobena životnímu stylu našich zákazníků."
DACIA, ZNAČKA, KTERÁ STÁLE ROSTE
Svůj první vůz Dacia 1100 začala Dacia montovat v srpnu 1968. V následujícím roce se z ikonického modelu Dacia 1300 zrodila celá rodina derivátů (hatchback, kombi, sportovní kupé, užitkové vozy). Vůz se vyráběl 35 let a zanechal výraznou stopu v rumunském automobilovém průmyslu.
Převzetí značky skupinou Renault v roce 1999 otevřelo novou kapitolu v historii značky Dacia. Uvedením modelu Logan na trh v roce 2004 se Dacia stala mezinárodním výrobcem a tempo prodeje se zrychlilo. V roce 2005 otevřela Dacia výrobní linku mimo Rumunsko, v závodě Somaca v Casablance (Maroko).
Diverzifikace modelové řady (Sandero, Duster...) a jejich okamžité úspěchy vyžadují trvalé rozšíření výrobní kapacity:
- otevření zcela nového závodu v přístavním městě Tanger (Maroko) v roce 2012,
- otevření výrobní linky v Oranu, určené výhradně pro alžírský trh v roce 2016,
- výroba modelu Spring, prvního 100 % elektromobilu Dacia, bude zahájena v roce 2020 v čínském závodě Shyian. Vozy Dacia se v současné době prodávají ve 44 zemích, především v Evropě a Středomoří.
O ZNAČCE DACIA
Dacia, která byla založena v roce 1968 a znovu uvedena na trh skupinou Renault v roce 2004 v celé Evropě a zemích Středomoří, vždy nabízela vozy s nejlepším poměrem ceny a výkonu a neustále měnila definice toho, co je podstatné.
Značka Dacia, která je průkopnickou značkou, navrhuje vozidla, která jsou jednoduchá, všestranná, spolehlivá a odpovídají životnímu stylu zákazníků. Modely Dacia se staly etalony na trhu: Logan, nový vůz za ceny ojetých vozů; Sandero, od roku 2017 každoročně nejprodávanější vůz pro evropské zákazníky; Duster, od roku 2018 nejprodávanější SUV pro evropské zákazníky; Spring, šampion dostupné elektromobility; Jogger, univerzální rodinný vůz segmentu C.
Společnost Dacia, která je přítomna ve 44 zemích, prodala od roku 2004 více než 7,5 milionu vozidel a od roku 1968 vyrobila 10 milionů vozidel.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.