Milník pro Dacii, již 10 milionů vyrobených vozů

Dacia
Dacia, foto: Dacia
Petr Boháč , AutoRoad.cz 28. dubna 2022 15:41
Sdílej:

• 2,6 mil. modelů Dacia Sandero & Sandero Stepway, nejprodávanější model fyzickým osobám v Evropě od r. 2017 • 2,3 mil. modelu Dacia 1300 • 2,1 mil. modelu Dacia Duster, nejprodávanější SUV fyzickým osobám v Evropě od r. 2018 • 1,95 mil. modelu Dacia Logan a Logan MCV

Denis Le Vot, Generální ředitel značek Dacia & LADA řekl toto:

"Jsme velmi hrdí na to, že jsme překročili symbolický milník 10 milionů vyrobených vozidel. Tento výsledek je důkazem úspěchu pragmatické vize automobilu, která se zaměřuje na to, co je pro naše zákazníky skutečně podstatné. Na základě svých zkušeností bude Dacia i nadále růst a nabízet atraktivní vozidla, která jsou přizpůsobena životnímu stylu našich zákazníků."

DACIA, ZNAČKA, KTERÁ STÁLE ROSTE

Svůj první vůz Dacia 1100 začala Dacia montovat v srpnu 1968. V následujícím roce se z ikonického modelu Dacia 1300 zrodila celá rodina derivátů (hatchback, kombi, sportovní kupé, užitkové vozy). Vůz se vyráběl 35 let a zanechal výraznou stopu v rumunském automobilovém průmyslu.

Převzetí značky skupinou Renault v roce 1999 otevřelo novou kapitolu v historii značky Dacia. Uvedením modelu Logan na trh v roce 2004 se Dacia stala mezinárodním výrobcem a tempo prodeje se zrychlilo. V roce 2005 otevřela Dacia výrobní linku mimo Rumunsko, v závodě Somaca v Casablance (Maroko).

Diverzifikace modelové řady (Sandero, Duster...) a jejich okamžité úspěchy vyžadují trvalé rozšíření výrobní kapacity:

- otevření zcela nového závodu v přístavním městě Tanger (Maroko) v roce 2012,

- otevření výrobní linky v Oranu, určené výhradně pro alžírský trh v roce 2016,

- výroba modelu Spring, prvního 100 % elektromobilu Dacia, bude zahájena v roce 2020 v čínském závodě Shyian. Vozy Dacia se v současné době prodávají ve 44 zemích, především v Evropě a Středomoří.

O ZNAČCE DACIA

Dacia, která byla založena v roce 1968 a znovu uvedena na trh skupinou Renault v roce 2004 v celé Evropě a zemích Středomoří, vždy nabízela vozy s nejlepším poměrem ceny a výkonu a neustále měnila definice toho, co je podstatné.

Značka Dacia, která je průkopnickou značkou, navrhuje vozidla, která jsou jednoduchá, všestranná, spolehlivá a odpovídají životnímu stylu zákazníků. Modely Dacia se staly etalony na trhu: Logan, nový vůz za ceny ojetých vozů; Sandero, od roku 2017 každoročně nejprodávanější vůz pro evropské zákazníky; Duster, od roku 2018 nejprodávanější SUV pro evropské zákazníky; Spring, šampion dostupné elektromobility; Jogger, univerzální rodinný vůz segmentu C.

Společnost Dacia, která je přítomna ve 44 zemích, prodala od roku 2004 více než 7,5 milionu vozidel a od roku 1968 vyrobila 10 milionů vozidel.

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.