• 2,6 mil. modelů Dacia Sandero & Sandero Stepway, nejprodávanější model fyzickým osobám v Evropě od r. 2017 • 2,3 mil. modelu Dacia 1300 • 2,1 mil. modelu Dacia Duster, nejprodávanější SUV fyzickým osobám v Evropě od r. 2018 • 1,95 mil. modelu Dacia Logan a Logan MCV
Denis Le Vot, Generální ředitel značek Dacia & LADA řekl toto:
"Jsme velmi hrdí na to, že jsme překročili symbolický milník 10 milionů vyrobených vozidel. Tento výsledek je důkazem úspěchu pragmatické vize automobilu, která se zaměřuje na to, co je pro naše zákazníky skutečně podstatné. Na základě svých zkušeností bude Dacia i nadále růst a nabízet atraktivní vozidla, která jsou přizpůsobena životnímu stylu našich zákazníků."
DACIA, ZNAČKA, KTERÁ STÁLE ROSTE
Svůj první vůz Dacia 1100 začala Dacia montovat v srpnu 1968. V následujícím roce se z ikonického modelu Dacia 1300 zrodila celá rodina derivátů (hatchback, kombi, sportovní kupé, užitkové vozy). Vůz se vyráběl 35 let a zanechal výraznou stopu v rumunském automobilovém průmyslu.
Převzetí značky skupinou Renault v roce 1999 otevřelo novou kapitolu v historii značky Dacia. Uvedením modelu Logan na trh v roce 2004 se Dacia stala mezinárodním výrobcem a tempo prodeje se zrychlilo. V roce 2005 otevřela Dacia výrobní linku mimo Rumunsko, v závodě Somaca v Casablance (Maroko).
Diverzifikace modelové řady (Sandero, Duster...) a jejich okamžité úspěchy vyžadují trvalé rozšíření výrobní kapacity:
- otevření zcela nového závodu v přístavním městě Tanger (Maroko) v roce 2012,
- otevření výrobní linky v Oranu, určené výhradně pro alžírský trh v roce 2016,
- výroba modelu Spring, prvního 100 % elektromobilu Dacia, bude zahájena v roce 2020 v čínském závodě Shyian. Vozy Dacia se v současné době prodávají ve 44 zemích, především v Evropě a Středomoří.
O ZNAČCE DACIA
Dacia, která byla založena v roce 1968 a znovu uvedena na trh skupinou Renault v roce 2004 v celé Evropě a zemích Středomoří, vždy nabízela vozy s nejlepším poměrem ceny a výkonu a neustále měnila definice toho, co je podstatné.
Značka Dacia, která je průkopnickou značkou, navrhuje vozidla, která jsou jednoduchá, všestranná, spolehlivá a odpovídají životnímu stylu zákazníků. Modely Dacia se staly etalony na trhu: Logan, nový vůz za ceny ojetých vozů; Sandero, od roku 2017 každoročně nejprodávanější vůz pro evropské zákazníky; Duster, od roku 2018 nejprodávanější SUV pro evropské zákazníky; Spring, šampion dostupné elektromobility; Jogger, univerzální rodinný vůz segmentu C.
Společnost Dacia, která je přítomna ve 44 zemích, prodala od roku 2004 více než 7,5 milionu vozidel a od roku 1968 vyrobila 10 milionů vozidel.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?