Nový Volkswagen ID. Buzz byl v renomované anketě Top Gear Electric Awards 2022 vyhlášen „Elektromobilem roku“ (Electric Car of the Year). Porotci ocenili model ID. Buzz, který bude uveden na český trh letos na konci letošního roku, za jeho ikonický design, který je inspirován první generací modelu Bulli (Volkswagen T1). Porota vyzdvihla rovněž vysokou kvalitu, vynikající jízdní vlastnosti a další pozoruhodné produktové přednosti tohoto elektricky poháněného modelu.
Redakce zdůraznila výhody prostorového konceptu modelu ID. Buzz, který uživatelům poskytuje mimořádně prostorný interiér. Pozoruhodný je především objem zavazadlového prostoru, který je oproti porovnatelnému SUV dvojnásobný. Ollie Marriage, vedoucí testovacího oddělení Top Gearu, shrnul přednosti modelu ID. Buzz následovně: „Lidé, kteří předstírají, že mají aktivní životní styl, jezdí v SUV. A ti, kteří opravdu vedou aktivní život, řídí Bulli. Při náhodných setkáních během našich testovacích jízd se všichni vyjadřovali v tom smyslu, jak je skvělé, že se tato značka znovu vrací ke svým kořenům. ID. Buzz má vzdušný, svěží a atraktivní design. Není skvělé, že Volkswagen konečně nalezl odvahu a dal svému originálu novou podobu? Jeho tvary jsou jednoduché, a přesto okouzlující a povznášející. A proto je naším Elektromobilem roku.“
ID. Buzz je prvním elektromobilem značky Volkswagen Užitkové vozy. Od začátku byl vyvíjen výhradně jako elektromobil, a to na základě modulární elektromobilové platformy MEB. V době uvedení na trh bude nabízen jako pětimístné MPV a v užitkové verzi ID. Buzz Cargo.
Ocenění převzal Cian O’Brien, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy ve Velké Británii: „Jako značka kráčíme po správné cestě k elektrifikaci a na začátku tohoto vzrušujícího vývoje stojí dlouho očekávaný ID. Buzz. Uvedení tohoto trvale udržitelného a současně úžasného vozu na trh je velkolepou událostí! Ukazujeme tím našim zákazníkům, že i nadále budou moci dělat všechno, co dělají nejraději – a to bez kompromisů. Mohou cestovat, kam chtějí, a to ekologicky. Sotva bychom si mohli představit lepší start pro uvedení tohoto modelu na trh, než je toto velmi prestižní ocenění ‚Elektromobil roku‘ od Top Gearu.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?