Nový Volkswagen ID. Buzz byl v renomované anketě Top Gear Electric Awards 2022 vyhlášen „Elektromobilem roku“ (Electric Car of the Year). Porotci ocenili model ID. Buzz, který bude uveden na český trh letos na konci letošního roku, za jeho ikonický design, který je inspirován první generací modelu Bulli (Volkswagen T1). Porota vyzdvihla rovněž vysokou kvalitu, vynikající jízdní vlastnosti a další pozoruhodné produktové přednosti tohoto elektricky poháněného modelu.
Redakce zdůraznila výhody prostorového konceptu modelu ID. Buzz, který uživatelům poskytuje mimořádně prostorný interiér. Pozoruhodný je především objem zavazadlového prostoru, který je oproti porovnatelnému SUV dvojnásobný. Ollie Marriage, vedoucí testovacího oddělení Top Gearu, shrnul přednosti modelu ID. Buzz následovně: „Lidé, kteří předstírají, že mají aktivní životní styl, jezdí v SUV. A ti, kteří opravdu vedou aktivní život, řídí Bulli. Při náhodných setkáních během našich testovacích jízd se všichni vyjadřovali v tom smyslu, jak je skvělé, že se tato značka znovu vrací ke svým kořenům. ID. Buzz má vzdušný, svěží a atraktivní design. Není skvělé, že Volkswagen konečně nalezl odvahu a dal svému originálu novou podobu? Jeho tvary jsou jednoduché, a přesto okouzlující a povznášející. A proto je naším Elektromobilem roku.“
ID. Buzz je prvním elektromobilem značky Volkswagen Užitkové vozy. Od začátku byl vyvíjen výhradně jako elektromobil, a to na základě modulární elektromobilové platformy MEB. V době uvedení na trh bude nabízen jako pětimístné MPV a v užitkové verzi ID. Buzz Cargo.
Ocenění převzal Cian O’Brien, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy ve Velké Británii: „Jako značka kráčíme po správné cestě k elektrifikaci a na začátku tohoto vzrušujícího vývoje stojí dlouho očekávaný ID. Buzz. Uvedení tohoto trvale udržitelného a současně úžasného vozu na trh je velkolepou událostí! Ukazujeme tím našim zákazníkům, že i nadále budou moci dělat všechno, co dělají nejraději – a to bez kompromisů. Mohou cestovat, kam chtějí, a to ekologicky. Sotva bychom si mohli představit lepší start pro uvedení tohoto modelu na trh, než je toto velmi prestižní ocenění ‚Elektromobil roku‘ od Top Gearu.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.