Trh s automobily se každým rokem rychle mění, ale některé populární praktiky a podvody prodejců aut zůstávají stále stejné a nemění se. IT datová společnost carVertical sestavila výroční zprávu, obsahující výroční statistiky za rok 2021.
Společnost shromažďuje informace o vozidlech z databází využitím VIN kódů a následně generuje zprávy o historii automobilů. Veškerá fakta jsou založena na datech a údajích carVertical.
1. Nejvíce poškozené auto na trhu – to je značka BMW Statistika škod je ještě působivější: všechny zprávy spolu představují škody až ve výši 3 282 580 416 EUR. Zajímavé však je, že ne všechny značky vozidel jsou součástí vážných nehod – porovnáme-li je s konkurencí. Není žádným překvapením, že BMW je na prvním místě v seznamu poškozených aut – až 47,77% všech BMW na trhu bylo určitým způsobem poškozeno.
Naopak – jen 29,53% vozů značky Fiat se nedokázalo vyhnout kolizím a poškození.
2. Podvody s tachometry a stavem najetých kilometrů jsou stále velmi běžné: 18,5% kontrolovaných aut mělo změněný stav tachometru
Podle zpráv o historii automobilů, vygenerovaných během roku, patří právě „stáčení” najetých kilometrů mezi nejběžnější způsoby, jak mohou kupující naletět neférovým prodejcům. 18,5% všech zpráv v letošním roce vykazovalo známky manipulace s počítadlem kilometrů. V čistých hodnotách je to najetých 7 112 444 874 km – které byly uměle vráceny zpět u všech kontrolovaných vozidel.
3. Nejčastěji odcizené vozidlo: Škoda Octavia V roce 2021 zloději pokračovali v krádežích a pochybní prodejci nadále nabízeli auta, která od nich získali. Nejlepší způsob, jak se vyhnout odcizeným autům, je zkontrolovat si historii auta. V loňském roce společnost, zabývající se zprávami o historii aut, vygenerovala 672 zpráv pro auta, která byla označena jako „ukradená“. Z těchto údajů vyplynulo, že nejvíce kradeným modelem auta byla Škoda Octavia s 38 ukradenými vozidly. Podle těchto zpráv je pravděpodobnost krádeže Octavie 3,75-krát vyšší než například u vozu BMW řady 3. To znamená, že majitelé Škodovek by měli být mimořádně opatrní a dobře o svá auta pečovat a zajistit je.
4. Oblíbená vozidla v 2021: BMW, Volkswagen a Audi Na základě údajů ze zpráv jsou právě BMW, Volkswagen a Audi nejoblíbenějšími výrobci automobilů. Dohromady tvoří poměr až 13% ze všech vozidel, kontrolovaných na platformě. Konkrétně například BMW řady 3 je mezi zákazníky poměrně oblíbené a představuje přibližně 5% všech zpráv o historii od carVertical. VW Passat a Audi A4 nezůstávají však nic dlužné své pověsti, zatímco modely jiných výrobců jsou v první patnáctce umístěny níže. Další oblíbené modely aut na tomto seznamu jsou BMW řady 5, VW Golf, Audi A6, Škoda Octavia, Mercedes-Benz třídy E, Opel Astra, Mercedes-Benz třídy C, Ford Focus, Audi A3, BMW X5, Škoda Superb a BMW řady 1.
5. Nejstarší z kontrolovaných modelů aut jsou BMW Na trhu existuje více starých BMW, než je tomu u jakékoli jiné značky. 40,38% BMW-ček, které jste zkontrolovali v roce 2021, bylo vyrobeno v letech 1990 až 2010. V případě VW a Audi jsou tyto podíly jen v hodnotě 14,56% a 19,97%. A procento starších aut u výrobců, jako je například Citroën, klesá ještě níže – pouhých 10,92%. Zaměříme-li se na novější vozidla značky BMW, vychází z toho tato renomovaná značka ještě hůře. Až 52,06% BMW-ček, vyrobených po roce 2010, je poškozeno či havarováno.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?