Lékaři v Dubaji mají nejrychlejší lékařský vůz na světě. Jejich Lykan Hypersport se umí rozjet až na 395 km/h. Jen na ozdobu prý nebude.
Nejprve si řekneme něco o automobilu jako takovém. Lykan HyperSport vznikl pouze v 7 exemplářích a je tedy extrémně vzácný. Jako nový stál nemalých 3,4 milionu USD (v té době asi 70 milionů Kč).
Lykan HyperSport je poháněn 3,7litrovým plochým šestiválcem od společnosti Ruf s dvojitým přeplňováním, který produkuje 740 koní. To stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a dosažení maximální rychlosti 395 km/h.
Výkonný ředitel společnosti Dubai Corporation for Ambulance Services k představení nové posily jejich vozového parku řekl toto:
„Dubaj se stala synonymem všeho jedinečného a prvního na světě. Lykan HyperSport Responder odráží jedinečnou pozici Dubaje jako jednoho z předních světových měst v oblasti inovací. Rychlost a schopnosti vozidla mohou výrazně zkrátit dobu reakce na nouzové situace a zajistit včasný zásah.“
Zajímavé je, že policejní oddělení sousedního města Abu Dhabi obdrželo Lykan Hypersport pro své použití v polovině roku 2019. Vzhledem k tomu, že bylo vyrobeno pouze 7 Lykanů, je možné, že nový HyperSport Responder, který budou používat záchranáři v Dubaji, je to samé auto, které sloužilo policii z Abu Dhabi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?