Nezávislý designér Vladislav Luzin ukázal skici Buchanky v moderním provedení. Terénní dodávka na nich vypadá skvěle.
UAZ-452 se bez výraznějších konstrukčních změn vyrábí více než půl století bez. Její design je mírně řečeno morálně zastaralý. Výraznější modernizace by pro Uljanovskij Avtomobilnyj Zavod byla tak náročná, že s ní nikam nespěchají. To však nebrání domácím a ani zahraničním designérům ve fantazírování o moderním výkonu "bochníku".
V Luzinově představě moderního UAZu se půl století starý vůz proměnil v retro-futuristický minivan, ve kterém je však kontinuita obrazu jasně vysledována. Linie karoserie, působivá světlá výška, masivní prahy a obrovská terénní kola dodávají Buchance modernější vzhled, a přitom ji nezbavují jejího charakteristického, na první pohled rozpoznatelného, vzhledu.
Designer nezapomněl ani na interiér, který za vnějším vzhledem nikterak nezaostává. Interiér je proveden v bílé barvě a svým stylem tak trochu připomíná Teslu. Zejména obrovský vertikální displej multimediálního systému na středové konzole odkazuje na amerického výrobce, a též absence spojkového pedálu napovídá, jaký pohon si Luzin pro svůj výtvor představuje.
Vůz je koncipován pro sedm lidí v konfiguraci 2+2+3. Uprostřed jsou dvě samostatně stojící otočná kapitánská křesla, za nimiž se nachází lavice pro tři osoby. Sedadla jsou instalována na lyžinách, což naznačuje velké množství možností uspořádání a konfigurací.
Bohužel je nepravděpodobné, že by se tyto obrázky někdy staly skutečnými. Pro automobilku UAZ to však může být dobrý příklad pro další směr vývoje, protože většina uživatelů webu hodnotila tyto návrhy velmi pozitivně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?