Porota zvolila Dacii Spring jako nejlepší a zároveň cenově nejdostupnější vůz v této soutěži. A to je velké prvenství, neboť poprvé v 21leté historii AUTOBEST porota zvolila za vítěze vozidlo se 100 % elektrickým pohonem. Toto nejnovější ocenění navazuje na ocenění Good Deal, které Dacia získala minulý týden v soutěži Automobile Awards, a je odměnou za vizi 100% elektrické mobility: nezbytné a dostupné pro všechny.
UCCESS STORY 100% DACIA & 100 % ELECTRICDacia Spring, která byla uvedena na trh koncem března 2021, si okamžitě našla své publikum : objednalo si jí více než 43 000 zákazníků.
A to z dobrého důvodu: Spring zjednodušuje 100 % elektrickou mobilitu a nabízí vše, co je pro zákazníky nezbytné (navigaci, klimatizaci, elektrické ovládání oken, replikaci chytrého telefonu atd.), a to za cenu, která nemá v Evropě obdoby.
Pod vzhledem kompaktního SUV se skrývá rekordní prostornost se čtyřmi plnohodnotnými sedadly, účinný a spolehlivý elektromotor a dojezd až 305 km (cyklus WLTP City - 230 km v kombinovaném cyklu WLTP). Kromě ocenění Best Buy Car of Europe 2022 dosáhla Dacia Spring také vynikajících výsledků v soutěži ECOBEST
Challenge 2021, kterou loni v listopadu pořádal AUTOBEST:- dojezd 221 km v kombinovaném cyklu (při homologaci WLTP 230 km). - zbývající dojezd 31 km s 0% rezervou energie na přístrojové desce.- energetická účinnost 8,25 km/kWh, což je nejlepší naměřená hodnota mezi 15 testovanými vozidly.
“Jsme velmi hrdí na to, že jsme získali ocenění AUTOBEST 2022. Tato cena potvrzuje odhodlání značky Dacia nabízet svým zákazníkůmvždy to, co pro ně má skutečný smysl. Jednoduchý a všem dostupný Spring jde dobře s dobou. Rád bych poděkoval členům poroty AUTOBEST za to, že nás tímto způsobem vyzvali k pokračování.“
Denis Le Vot, generální ředitel značek Dacia & LADA
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.