Porota zvolila Dacii Spring jako nejlepší a zároveň cenově nejdostupnější vůz v této soutěži. A to je velké prvenství, neboť poprvé v 21leté historii AUTOBEST porota zvolila za vítěze vozidlo se 100 % elektrickým pohonem. Toto nejnovější ocenění navazuje na ocenění Good Deal, které Dacia získala minulý týden v soutěži Automobile Awards, a je odměnou za vizi 100% elektrické mobility: nezbytné a dostupné pro všechny.
UCCESS STORY 100% DACIA & 100 % ELECTRICDacia Spring, která byla uvedena na trh koncem března 2021, si okamžitě našla své publikum : objednalo si jí více než 43 000 zákazníků.
A to z dobrého důvodu: Spring zjednodušuje 100 % elektrickou mobilitu a nabízí vše, co je pro zákazníky nezbytné (navigaci, klimatizaci, elektrické ovládání oken, replikaci chytrého telefonu atd.), a to za cenu, která nemá v Evropě obdoby.
Pod vzhledem kompaktního SUV se skrývá rekordní prostornost se čtyřmi plnohodnotnými sedadly, účinný a spolehlivý elektromotor a dojezd až 305 km (cyklus WLTP City - 230 km v kombinovaném cyklu WLTP). Kromě ocenění Best Buy Car of Europe 2022 dosáhla Dacia Spring také vynikajících výsledků v soutěži ECOBEST
Challenge 2021, kterou loni v listopadu pořádal AUTOBEST:- dojezd 221 km v kombinovaném cyklu (při homologaci WLTP 230 km). - zbývající dojezd 31 km s 0% rezervou energie na přístrojové desce.- energetická účinnost 8,25 km/kWh, což je nejlepší naměřená hodnota mezi 15 testovanými vozidly.
“Jsme velmi hrdí na to, že jsme získali ocenění AUTOBEST 2022. Tato cena potvrzuje odhodlání značky Dacia nabízet svým zákazníkůmvždy to, co pro ně má skutečný smysl. Jednoduchý a všem dostupný Spring jde dobře s dobou. Rád bych poděkoval členům poroty AUTOBEST za to, že nás tímto způsobem vyzvali k pokračování.“
Denis Le Vot, generální ředitel značek Dacia & LADA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?