Nejprodávanějším SUV v letošním roce je s velkým náskokem Toyota RAV4. Celkem si jí do srpna celosvětově prodalo 707 229 kusů, což znamená tržní podíl 3,3 procenta. Druhá Honda CR-V získala ve stejném období 2,4 procenta trhu. Uvedl to analytický web Focus2move.
Na třetí příčce následuje Volkswagen Tiguan s podílem 1,8 procenta, čtvrté je Hyundai Tucson a pátá je opět Toyota s modelem Highlander, která si tak polepšila o pět míst a zároveň na šestou pozici odsunula Kiu Sportage. Skokanem roku je Nissan Rogue, který se posunul o 11 míst na devátou příčku.
RAV4 byla uvedena na japonský i evropský trh v roce 1994 a stala se prvním sportovně-užitkovým vozidlem prodávaným celosvětově. V současnosti je na trhu již pátá generace, která poprvé nabízí i vrcholné provedení plug-in hybrid s celkovým výkonem 306 koní. Ve své třídě tak poskytuje bezkonkurenční spojení vysokého výkonu s mimořádně příznivými ekologickými parametry. Emise dosahují u plug-in verze pouze 22 gramů CO2 na km a spotřeba 1,0 l/100 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?