Registrace nových osobních elektrických vozidel ve 3. čtvrtletí 2021 v zemích EU zahrnuje 409 882 vozidel, 18,9 % ze všech registrací, meziročně +49,6 %. Z toho 212 582 BEV (bateriová elektrická), 9,8 % ze všech registrací, meziročně +56,7 %, z toho 197 300 PHEV (plug-in hybridní), 9,1 % ze všech registrací, meziročně +42,6 %.
„Ve 3. čtvrtletí roku 2021 bylo v zemích Evropské unie registrováno 409 882 nových osobních elektrických vozidel, meziročně o 50 % více. Nejvíce uvedených vozidel bylo evidováno v Německu, Francii, Itálii, Švédsku a Holandsku. V České republice bylo ve 3. čtvrtletí registrováno 1 473 osobních elektrických vozidel, meziročně o 62 % více. Přibližně každé 5. nové osobní vozidlo registrované ve 3. čtvrtletí v EU bylo elektrické s externím dobíjením (18,9 %), nejvyšší podíl byl evidován ve Švédsku (47,1 %), Dánsku (39,5 %) a Holandsku (29 %), Česká republika s 3 % podílem byla mezi zeměmi EU na 22. místě. Při srovnání se zeměmi V4 bylo za námi jen Slovensko (2,7 %, 553 EV), naopak vyšší podíl registrací byl evidován v Polsku (3,7 %, 3 917 EV) a Maďarsku (7,6 %, 2 260 EV),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu v. v. i. (CDV).
V roce 2021 (pozn. období Q1–Q3) bylo registrováno celkem 1 212 251 nových elektrických vozidel, z toho 569 051 BEV a 643 200 PHEV. V roce 2021 (pozn. období Q1-Q3) se nová osobní elektrická vozidla na všech vozidlech registrovaných podílela 16,4 %, z toho 8,7 % PHEV a 7,7 % BEV.
„V České republice bylo registrováno 9 129 osobních bateriových elektrických vozidel, v 80 % případů se jednalo o registrace nových vozidel, 20 % tvořila vozidla ojetá. V případě ojetých vozidel patřilo nejvíce registrací Fiatu (403), nejvíce nových vozidel registrovala Škoda (2 061). Z pohledu značek byla nejregistrovanější Škoda (2 080), Volkswagen (1 277), Tesla (1 256), BMW (798) a Nissan (768). Nejvíce, 3 547 vozidel, bylo registrováno v Praze, nejméně pak v Libereckém kraji (144)“, uvádí Ing. Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu v. v. i..
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.