Jedné podmínky se nájemci obytných vozů obávají, ale zbytečně

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 18. října 2021, 23:49 Google+

Půjčování obytných vozů je hitem a zájemců o takový způsob cestování stále přibývá. Až 75 % zákazníků přicházejících do půjčoven jsou ovšem karavanisté začátečníci, kteří mívají z pronájmu obavy. Jednou z nich je, zda jim budou stačit limity kilometrů, které si stanovuje zhruba 80 % pronajímatelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Transit Nugget

Ford Transit Nugget | foto: Ford

Sdílejte článek

Z dat největšího agregátoru obytných vozů k pronájmu v Česku, platformy Campiri, však vyplývá, že průměrný zákazník najede při šestidenní zápůjčce pouhých sto osmdesát kilometrů za den. Denní limity se ale nejčastěji pohybují v rozmezí od tří set do třistapadesáti kilometrů. Vždy se navíc jedná o průměrný denní nájezd, a tak je možné jeden den ujet padesát a druhý den pět set kilometrů. Omezený nájezd se tím pádem stává pomyslným strašákem. Navíc limit ujeté vzdálenosti při zapůjčení vozidla na 7 a více dní často odpadá.

„Tím, že si jednotlivé půjčovny nastavují omezené nájezdy, předchází přílišnému opotřebení svých vozů a snižují riziko, že by se na cestách mohlo něco stát. Zároveň se chtějí vyvarovat extrémů. Vím dokonce o případu, kdy si zákazník půjčovny během třídenní zápůjčky odstěhoval v obytném voze celý byt z Francie. Přesto zde není důvod k obavám. Ať už proto, že při delším zapůjčení limity padají, nebo protože z našich dat víme, že limit překročí jen okolo tří procent zákazníků,“ říká CEO Campiri Lukáš Janoušek.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: HoppyGo

Každá půjčovna obytných vozů, která si limit kilometrů nastaví, má svůj vlastní systém. Ten se liší nejen ve způsobu nastavení omezení, ale také v placení penále. Nejrozšířenější je však omezení výše nájezdu na den a zpoplatnění dalších kilometrů přes limit. Poplatek za nadlimitní kilometr se v Česku běžně pohybuje mezi šesti až sedmi korunami a nejčastější mezní hodnota kilometrů bývá okolo tří set na jeden den. Je však třeba si uvědomit, že jde o průměrnou hodnotu. Není tak problém během jednoho dne dojet například do Francie a po zbývající čas dovolené se jen projíždět po okolí.

„Při zapůjčení na více než 7 dní většina půjčoven umožňuje neomezený nájezd a někdy je možné si tuto možnost zvlášť přikoupit. I při nastavení limitu tři sta kilometrů na den to však znamená 2 100 km na 7 dní, přitom z našich dat víme, že průměr na šestidenní zapůjčení činí zhruba 1 000 km. Překročit stanovený limit by tak znamenalo, že by člověk v podstatě strávil dovolenou na silnici. A to by při cestovní rychlosti 110 km/h v případě větších obytných vozů bylo také značně vyčerpávající,“ doplňuje Janoušek.

Vytisknout

Diskuze: Jedné podmínky se nájemci obytných vozů obávají, ale zbytečně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Odstaví nedostatek AdBlue moderní diesely?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  4. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  5. Úpravy Gumbal kára, část první

  6. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud