Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 20. července 2021, 10:00 Google+

Minulý víkend jsem se zúčastnil svatby mých dlouholetých skvělých přátel. Dokonce jsem měl tu čest být ženichovým svědkem. Když bylo po obřadu, nastaly dohady, kdo s kým má jet a jak je to s tím troubením. Nikdo nevěděl, tak se svatebčané rozutekli a ani se netroubilo. Jak je to tedy správně?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Novomanželé David a jeho krásná Anička

Novomanželé David a jeho krásná Anička | foto: Matěj Dubanič

Sdílejte článek

Kdo s kým a v jakém pořadí?

Pořadí vozů ve svatebním konvoji není žádná věda. Ač je tedy rozdíl, zda se jede na obřad, nebo po obřadu na svatební hostinu. Na obřad jako první jede vůz v němž sedí ženich. S ním mohou jet jeho rodiče a svědek. Pořadí ostatních svatebčanů je libovolné kromě posledního vozu. V něm jede nejdůležitější osoba celé svatby a to nevěsta. Nevěstin vůz je něco jako příslovečná "třešnička na dortu" a tak by její vůz, jenž uzavírá kolonu, měl být nejhezčí a nejvíce nazdobený.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Petr Boháč

V našem případě, ač jsem měl nejhezčí auto široko daleko, tak jsem vezl jenom ženicha.

Svatební kolona vozidel se má pohybovat pomalou rychlostí, aby si všichni přihlížející měli možnost alespoň na chvíli vychutnat atmosféru výjimečného dne budoucích novomanželů a pokochat se nazdobenými vozy. 

Nevěstin řidič by před místem obřadu měl zaparkovat opodál a počkat, než všechny ostatní vozy svatebčanů zaparkují a jejich posádky vystoupí. Až pak má s velkou slávou přijet. Nevěstě z vozu má pomáhat řidič a nebo sám ženich. Zde se ovšem názory různí. Další možností je, pokud to obřadní síň dovolí, zaparkovat s nevěstou u zadního vchodu, aby přišla za doprovodu otce rovnou do již zaplněné síně.

Po úspěšném stvrzení manželství odjíždějí novomanželé jako poslední a to vozem nevěsty. Ve voze se mají nacházet pouze novomanželé a jejich řidič. Výjimka může nastat, pokud přijela nevěsta na obřad limuzínou. Pak s nimi na místo hostiny odjíždí též svědkové a podle počtu míst také rodiče. 

No a jak je to s tím troubením?

Troubení má kořeny sahající až do Keltské kultury. Zvony a jiné hlasité zvuky (v dnešní době troubení), mají za úkol od nevěsty a ženicha odehnat zlé duchy. Troubit se má tedy novomanželům pro štěstí. Troubení před obřadem prý přináší smůlu, takže vozy ve svatebním konvoji troubí až při cestě z obřadní síně na místo konání hostiny.

Vytisknout

Diskuze: Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Superb

Škoda díky odkladu Euro 7 mění plány

Ilustrační foto

Poradenská společnost odkryla ziskovost automobilek

Toyota RAV4 PHEV

Toyota plánuje plug-in hybrid s dojezdem 200 kilometrů

Ilustrační foto

Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

Volkswagen Golf GTI

TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

Honda Civic e:HEV

Test Honda Civic e:HEV Sport Pack Advence, zaslouženě autem roku?

Ilustrační foto

VW prodal továrnu v Rusku, znovu rozjet ji má...

Čínský elektromobil Zeekr 001

Čína předstihla Japonsko, vyváží nejvíc aut

Lexus UX 250h

TEST Lexus UX250h AWD – prémiový crossover se čtyřkolkou, který jezdí za 5 litrů

Ilustrační foto

Italský ministr: Máme sílu skok do tmy zablokovat

Ilustrační foto

Bezklíčové ovládání, vynalézaví cizinci a luxusní auta byla pryč

Honda e:Ny1

Honda představila e:Ny1, plně elektrické kompaktní SUV s dojezdem přes 400 km

Ilustrační foto

Ruská vláda schválila prodej hlavní továrny VW v Rusku

Volkswagen ID.7

Výběr aktuálních informací o elektromobilitě a výstavbě továren na výrobu baterií

Kamera umístěná za čelním sklem automobilu

Jak hodnotí své schopnosti čeští řidiči a jak vnímají ostatní?

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

  2. TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

  3. Škoda díky odkladu Euro 7 mění plány

  4. Poradenská společnost odkryla ziskovost automobilek

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud