Minulý víkend jsem se zúčastnil svatby mých dlouholetých skvělých přátel. Dokonce jsem měl tu čest být ženichovým svědkem. Když bylo po obřadu, nastaly dohady, kdo s kým má jet a jak je to s tím troubením. Nikdo nevěděl, tak se svatebčané rozutekli a ani se netroubilo. Jak je to tedy správně?
Kdo s kým a v jakém pořadí?
Pořadí vozů ve svatebním konvoji není žádná věda. Ač je tedy rozdíl, zda se jede na obřad, nebo po obřadu na svatební hostinu. Na obřad jako první jede vůz v němž sedí ženich. S ním mohou jet jeho rodiče a svědek. Pořadí ostatních svatebčanů je libovolné kromě posledního vozu. V něm jede nejdůležitější osoba celé svatby a to nevěsta. Nevěstin vůz je něco jako příslovečná "třešnička na dortu" a tak by její vůz, jenž uzavírá kolonu, měl být nejhezčí a nejvíce nazdobený.
V našem případě, ač jsem měl nejhezčí auto široko daleko, tak jsem vezl jenom ženicha.
Svatební kolona vozidel se má pohybovat pomalou rychlostí, aby si všichni přihlížející měli možnost alespoň na chvíli vychutnat atmosféru výjimečného dne budoucích novomanželů a pokochat se nazdobenými vozy.
Nevěstin řidič by před místem obřadu měl zaparkovat opodál a počkat, než všechny ostatní vozy svatebčanů zaparkují a jejich posádky vystoupí. Až pak má s velkou slávou přijet. Nevěstě z vozu má pomáhat řidič a nebo sám ženich. Zde se ovšem názory různí. Další možností je, pokud to obřadní síň dovolí, zaparkovat s nevěstou u zadního vchodu, aby přišla za doprovodu otce rovnou do již zaplněné síně.
Po úspěšném stvrzení manželství odjíždějí novomanželé jako poslední a to vozem nevěsty. Ve voze se mají nacházet pouze novomanželé a jejich řidič. Výjimka může nastat, pokud přijela nevěsta na obřad limuzínou. Pak s nimi na místo hostiny odjíždí též svědkové a podle počtu míst také rodiče.
No a jak je to s tím troubením?
Troubení má kořeny sahající až do Keltské kultury. Zvony a jiné hlasité zvuky (v dnešní době troubení), mají za úkol od nevěsty a ženicha odehnat zlé duchy. Troubit se má tedy novomanželům pro štěstí. Troubení před obřadem prý přináší smůlu, takže vozy ve svatebním konvoji troubí až při cestě z obřadní síně na místo konání hostiny.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.