Pro příjemnou projížďku za volantem modelu Lexus LC 500 Convertible je samozřejmě ideální obloha bez mráčku a příjemný letní den, nicméně vůz se stejně dobře vyrovná s mnohem náročnějšími klimatickými podmínkami, což dokazuje zkouška odolnosti za krutého mrazu.
Ve snaze demonstrovat mimořádnou kvalitu modelu LC Convertible se Lexus rozhodl podrobit sériový vůz po dobu 12 hodin podmínkám v průmyslové mrazicí komoře za teploty -18 °C.
Čtyřvrstvá střecha byla navíc pro účely testování stažena s cílem vystavit nevlídnému klimatu celý interiér. Bezprostředně po vyjetí z mrazicí komory následovala sportovní jízda na náročné zkušební dráze.
Mimořádně náročný test byl natočen pro nový krátký film Lexus
Dějištěm akce byla velká termokomora na zkušebním okruhu Millbrook ve Velké Británii. Jednotka o objemu 468 m3 se standardně používá k testování odolnosti vojenského vybavení, jakožto i silničních vozidel, a to za teplot v rozsahu +85 až -60 °C za relativní vlhkosti až 98 procent.
Pro návštěvu LC Convertible byl termostat nastaven na -18 °C, tedy dost ke zmrazení pryže a v souladu s odvětvovým standardem pro hodnocení účinnosti odmrazování. Lexus si zkoušku záměrně ztížil tím, že vozidlo předem ostříkal vodou, aby se na karoserii vozu vytvořila ledová krusta.
„Po stažení střechy by komponenty interiéru byly vystaveny extrémnímu namáhání a rozhodně by nikomu nebylo příjemné v kabině pobývat – doufal by jen, že klimatizace, vyhřívání sedadel a vyhřívání volantu stále funguje, jak má,“ říká Greg Fleming, vedoucí inženýr pověřený dohledem nad zkouškou.
Když Lexus zaparkoval uvnitř mrazicí komory, výkonný plynový systém klimatizace přibližně za hodinu snížil teplotu na požadovanou úroveň. Poté byl vůz ponechán přes noc zcela bez zásahu.
Testováním vozu po zmrazení byl pověřen profesionální kaskadér Paul Swift. Na výzvu filmového štábu zaburácel vidlicový osmiválec o výkonu 464 koní za současného rozzáření displejů a ukazatelů v kabině, evidentně bez jakýchkoli známek poškození extrémním mrazem.
Jakmile se Swift rozjel, okamžitě zareagoval systém Climate Concierge pro vyhřátí kabiny. „Cítil jsem, jak se zahřívá volant a spodní část mých zad, stejně tak jako průduchy v hlavové opěrce za krkem. S ohledem na mínus 18 to vlastně bylo celkem příjemné a ve voze jsem se ihned cítil docela pohodlně,“ komentoval.
Ke slovu vzápětí přišlo jeho řidičské umění, když s vozem Lexus vyrazil z komory na kopcovitý zkušební okruh Millbrook, zahrnující náročné zatáčky, stoupání i sjezdy v alpském stylu.
LC Convertible zde úspěšně prokázalo své jízdní schopnosti, stejně opojné jako stylistické ztvárnění a pohodlí tohoto vozu, za doprovodu odpadajících kusů ledu s narůstající rychlostí jízdy.
„Nevěděl jsem přesně, co mám očekávat, ale okamžitě po stisku tlačítka Start se vůz probudil k životu. Okruh je zkušební, takže na vozidlo klade velké nároky a poznáte zde vlastnosti podvozku. Nezaznamenal jsem žádný problém s nedotáčivostí, řazení bylo suverénní a při podřazování se mi líbilo zajímavé odfrknutí meziplynu. Je to báječné auto, které dělá přesně to, co po něm chcete,“ vysvětlil Swift.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.