Pro příjemnou projížďku za volantem modelu Lexus LC 500 Convertible je samozřejmě ideální obloha bez mráčku a příjemný letní den, nicméně vůz se stejně dobře vyrovná s mnohem náročnějšími klimatickými podmínkami, což dokazuje zkouška odolnosti za krutého mrazu.
Ve snaze demonstrovat mimořádnou kvalitu modelu LC Convertible se Lexus rozhodl podrobit sériový vůz po dobu 12 hodin podmínkám v průmyslové mrazicí komoře za teploty -18 °C.
Čtyřvrstvá střecha byla navíc pro účely testování stažena s cílem vystavit nevlídnému klimatu celý interiér. Bezprostředně po vyjetí z mrazicí komory následovala sportovní jízda na náročné zkušební dráze.
Mimořádně náročný test byl natočen pro nový krátký film Lexus
Dějištěm akce byla velká termokomora na zkušebním okruhu Millbrook ve Velké Británii. Jednotka o objemu 468 m3 se standardně používá k testování odolnosti vojenského vybavení, jakožto i silničních vozidel, a to za teplot v rozsahu +85 až -60 °C za relativní vlhkosti až 98 procent.
Pro návštěvu LC Convertible byl termostat nastaven na -18 °C, tedy dost ke zmrazení pryže a v souladu s odvětvovým standardem pro hodnocení účinnosti odmrazování. Lexus si zkoušku záměrně ztížil tím, že vozidlo předem ostříkal vodou, aby se na karoserii vozu vytvořila ledová krusta.
„Po stažení střechy by komponenty interiéru byly vystaveny extrémnímu namáhání a rozhodně by nikomu nebylo příjemné v kabině pobývat – doufal by jen, že klimatizace, vyhřívání sedadel a vyhřívání volantu stále funguje, jak má,“ říká Greg Fleming, vedoucí inženýr pověřený dohledem nad zkouškou.
Když Lexus zaparkoval uvnitř mrazicí komory, výkonný plynový systém klimatizace přibližně za hodinu snížil teplotu na požadovanou úroveň. Poté byl vůz ponechán přes noc zcela bez zásahu.
Testováním vozu po zmrazení byl pověřen profesionální kaskadér Paul Swift. Na výzvu filmového štábu zaburácel vidlicový osmiválec o výkonu 464 koní za současného rozzáření displejů a ukazatelů v kabině, evidentně bez jakýchkoli známek poškození extrémním mrazem.
Jakmile se Swift rozjel, okamžitě zareagoval systém Climate Concierge pro vyhřátí kabiny. „Cítil jsem, jak se zahřívá volant a spodní část mých zad, stejně tak jako průduchy v hlavové opěrce za krkem. S ohledem na mínus 18 to vlastně bylo celkem příjemné a ve voze jsem se ihned cítil docela pohodlně,“ komentoval.
Ke slovu vzápětí přišlo jeho řidičské umění, když s vozem Lexus vyrazil z komory na kopcovitý zkušební okruh Millbrook, zahrnující náročné zatáčky, stoupání i sjezdy v alpském stylu.
LC Convertible zde úspěšně prokázalo své jízdní schopnosti, stejně opojné jako stylistické ztvárnění a pohodlí tohoto vozu, za doprovodu odpadajících kusů ledu s narůstající rychlostí jízdy.
„Nevěděl jsem přesně, co mám očekávat, ale okamžitě po stisku tlačítka Start se vůz probudil k životu. Okruh je zkušební, takže na vozidlo klade velké nároky a poznáte zde vlastnosti podvozku. Nezaznamenal jsem žádný problém s nedotáčivostí, řazení bylo suverénní a při podřazování se mi líbilo zajímavé odfrknutí meziplynu. Je to báječné auto, které dělá přesně to, co po něm chcete,“ vysvětlil Swift.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).