Pro příjemnou projížďku za volantem modelu Lexus LC 500 Convertible je samozřejmě ideální obloha bez mráčku a příjemný letní den, nicméně vůz se stejně dobře vyrovná s mnohem náročnějšími klimatickými podmínkami, což dokazuje zkouška odolnosti za krutého mrazu.
Ve snaze demonstrovat mimořádnou kvalitu modelu LC Convertible se Lexus rozhodl podrobit sériový vůz po dobu 12 hodin podmínkám v průmyslové mrazicí komoře za teploty -18 °C.
Čtyřvrstvá střecha byla navíc pro účely testování stažena s cílem vystavit nevlídnému klimatu celý interiér. Bezprostředně po vyjetí z mrazicí komory následovala sportovní jízda na náročné zkušební dráze.
Mimořádně náročný test byl natočen pro nový krátký film Lexus
Dějištěm akce byla velká termokomora na zkušebním okruhu Millbrook ve Velké Británii. Jednotka o objemu 468 m3 se standardně používá k testování odolnosti vojenského vybavení, jakožto i silničních vozidel, a to za teplot v rozsahu +85 až -60 °C za relativní vlhkosti až 98 procent.
Pro návštěvu LC Convertible byl termostat nastaven na -18 °C, tedy dost ke zmrazení pryže a v souladu s odvětvovým standardem pro hodnocení účinnosti odmrazování. Lexus si zkoušku záměrně ztížil tím, že vozidlo předem ostříkal vodou, aby se na karoserii vozu vytvořila ledová krusta.
„Po stažení střechy by komponenty interiéru byly vystaveny extrémnímu namáhání a rozhodně by nikomu nebylo příjemné v kabině pobývat – doufal by jen, že klimatizace, vyhřívání sedadel a vyhřívání volantu stále funguje, jak má,“ říká Greg Fleming, vedoucí inženýr pověřený dohledem nad zkouškou.
Když Lexus zaparkoval uvnitř mrazicí komory, výkonný plynový systém klimatizace přibližně za hodinu snížil teplotu na požadovanou úroveň. Poté byl vůz ponechán přes noc zcela bez zásahu.
Testováním vozu po zmrazení byl pověřen profesionální kaskadér Paul Swift. Na výzvu filmového štábu zaburácel vidlicový osmiválec o výkonu 464 koní za současného rozzáření displejů a ukazatelů v kabině, evidentně bez jakýchkoli známek poškození extrémním mrazem.
Jakmile se Swift rozjel, okamžitě zareagoval systém Climate Concierge pro vyhřátí kabiny. „Cítil jsem, jak se zahřívá volant a spodní část mých zad, stejně tak jako průduchy v hlavové opěrce za krkem. S ohledem na mínus 18 to vlastně bylo celkem příjemné a ve voze jsem se ihned cítil docela pohodlně,“ komentoval.
Ke slovu vzápětí přišlo jeho řidičské umění, když s vozem Lexus vyrazil z komory na kopcovitý zkušební okruh Millbrook, zahrnující náročné zatáčky, stoupání i sjezdy v alpském stylu.
LC Convertible zde úspěšně prokázalo své jízdní schopnosti, stejně opojné jako stylistické ztvárnění a pohodlí tohoto vozu, za doprovodu odpadajících kusů ledu s narůstající rychlostí jízdy.
„Nevěděl jsem přesně, co mám očekávat, ale okamžitě po stisku tlačítka Start se vůz probudil k životu. Okruh je zkušební, takže na vozidlo klade velké nároky a poznáte zde vlastnosti podvozku. Nezaznamenal jsem žádný problém s nedotáčivostí, řazení bylo suverénní a při podřazování se mi líbilo zajímavé odfrknutí meziplynu. Je to báječné auto, které dělá přesně to, co po něm chcete,“ vysvětlil Swift.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.