Evropský parlament žádá Evropskou komisi, aby zvážila zavedení pravidelných technických prohlídek pro všechny motocykly ve všech členských státech EU při revizi pravidel technické způsobilosti vozidel v roce 2023. Podle pravidel pravidelných technických prohlídek je dnes třeba kontrolovat pouze motocykly nad 125 ccm, ačkoli mnoho Členských států EU (včetně České republiky, poznámka autora) stejně vyžaduje kontrolu těchto vozidel.
Ze zprávy Evropské rady bezpečnosti dopravy (ETSC) vyplývá, že ve zprávě schválené na zasedání Parlamentu dne 3. března navrhli poslanci řadu změn na úpravu bezpečnostních kontrol a jejich přizpůsobení novým technologiím.
Kromě požadavku na oficiální technické kontroly u motocyklů do 125 ccm, by měly být častěji kontrolovány také motocykly s vysokým nájezdem kilometrů, které se používají k dodávkám potravin nebo balíků nebo jako motocyklové taxíky. Vozidla používaná pro tyto účely by také měla být častěji kontrolována. Podle právní úpravy EU musí dnes projít těmito dodatečnými kontrolami pouze taxíky a sanitky.
Poslanci také požadují, aby technické kontroly byly přizpůsobeny zavádění nových technologií. Testovat by se měly např. systémy nouzového volání (eCall) a nové bezpečnostní technologie, které budou vyžadovány od roku 2022, jako jsou automatické systémy nouzového brzdění (AEB) a Intelligent Speed Assistance (ISA). Kontroly lze použít k prověřování technických poruch nebo nedovolené manipulace.
Evropská komise oznámila ve své strategii udržitelné a inteligentní mobility zveřejněné v prosinci 2020, že pravidla technické kontroly budou revidována v roce 2023. V loňském roce zpráva TRL financovaná Evropskou komisí doporučila, aby motocykly s motory do 125 ccm byly vybaveny protiblokovacími brzdovými systémy, protože taková změna by přinesla s ohledem na možný počet zranění a úmrtí, kterým by se potenciálně zabránilo, redukci nákladů z dopravní nehodovosti.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.