Palubní deska Mustangu Mach-E je jako z jiného světa. Otázkou je, zda tohle chceme

AutoRoad.cz / Pavel Stavebník, 12. března 2021, 23:20 Google+

Méně je více, jak nový přístup k designu změnil kabinu z pohled řidiče a vydláždil cestu k Mustangu Mach-E. Ford zvolil reduktivní přístup. Vsadil na design vycházející z lidských potřeb a přirozenosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford u svého Mustangu Mach-E zvolil v případě interiéru reduktivní přístup, všechny důležité ovládací prvky umístil do středové obrazovky

Ford u svého Mustangu Mach-E zvolil v případě interiéru reduktivní přístup, všechny důležité ovládací prvky umístil do středové obrazovky | foto: Ford

Sdílejte článek

Po nasednutí do Fordu Mustang Mach-E uvítá řidiče interiér, který se nepodobá žádnému dosavadnímu modelu značky Ford. Zcela nový design je vyvrcholením postupného cizelování aspektů, na nichž zákazníkům záleží – prostornosti, technické vyspělosti a vnímané přívětivosti. Myslíme si však, že majitelům Mustangů záleželo a nadále záleží na trochu jiných aspektech (pozn. redakce).

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Zatímco v posledních dekádách směřovaly automobilové interiéry k přidávání více tlačítek, více funkcí, více prvků, Ford nyní zvolil reduktivní přístup. Vsadil na design vycházející z lidských potřeb a přirozenosti, zbavil interiér rušivých prvků a vytvořil holistický prostor.

Řidiči elektrického Mustangu Mach-E se tak zpoza volantu skýtá pohled, který definuje nový standard na cestě k elektrifikaci.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin | foto: Ford

„Když uvažujeme o tom, jak se auta mění, zaměřujeme se na to, jak vypadají zvenku. Jenže řidiči i spolucestující většinou auto vidí zevnitř,“ řekl ředitel designu Ford of Europe Amko Leenarts. „Dynamický, holistický interiér Mustangu Mach-E ukazuje, že více může opravdu znamenat méně, a přitom jsou v něm všechny důležité ovládací prvky snadno na dosah. Tento přístup budeme uplatňovat i v budoucích modelech. Nasloucháme svým zákazníkům a navrhujeme interiéry, které nejlépe vyhovují jejich potřebám.“

Účelem reduktivního designu je zajistit řidiči komfortnější a jednodušší prostředí. V případě Mustangu Mach-E to znamená mimo jiné velkou středovou obrazovku, která sdružuje na jednom místě řadu ovládacích prvků.

Hladká palubní deska s integrovaným reproduktorem je nejnovějším výsledkem dlouhodobé snahy o to, aby řízení a cestování automobilem bylo co nejpříjemnější. Například díky bezdrátovému nabíjení telefonů a digitálnímu návodu k obsluze se lze obejít bez kabelů a papíru.

„Nové elektrifikované automobily s plochou podlahou po celé délce umožňují lepší obestavění prostoru a nabízejí designérům čisté plátno, na němž lze vytvořit interiéry, které kladou člověka na první místo,“ řekl Leenarts.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin | foto: Ford

Aby Ford lépe porozuměl mladší generaci, která s digitálními technologiemi již vyrůstala, a mohl předvídat budoucí trendy, pustil se v loňském roce do jedinečného projektu: navržení virtuálního závodního vozu ve spolupráci s hráči. Bezmála čtvrt milionu fanoušků e-sportu hlasovalo v online anketách, které pomohly definovat vzhled extrémního závodního vozu Team Fordzilla P1 – zvenku i uvnitř.

„V případě závodního vozu P1 šlo zejména o minimalizaci všeho, co nepřispívá k základním vlastnostem typu rychlosti, umístění v závodě a času na kolo. V kombinaci s decentnější barevnou paletou je výsledek méně rušivý, takže řidič se může lépe soustředit na závod. Minimalistický přístup můžeme použít také při navrhování interiérů budoucnosti, v nichž se objeví to, co zákazníci chtějí nejvíc,“ řekl designér interiérů Ford of Europe Robert Engelmann.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin | foto: Ford

Evoluce řidičova „pracoviště“

Od začátků automobilismu se interiéry výrazně změnily. K současnému stavu jsme dospěli díky řadě inovací, jež vzešly z mnohaletého vývoje a zdokonalování.

Zpočátku se do aut montovala domovní okna – a to jen za příplatek
Zakřivená čelní okna vedla k vývoji klimatizace, protože je již nebylo možné otevírat
Když se poprvé objevilo v nabídce výbavy, tvořilo rádio 20 procent ceny vozu
Poválečný závod o dobytí vesmíru se na podobě automobilových interiérů odrazil vyšším počtem ukazatelů, spínačů a přístrojů
Vzestup videoher a jejich ovladačů ovlivnil design volantů, na nichž se začala objevovat tlačítka obsluhovatelná palci
Dnešní interiéry se ve větší míře vyrábějí z odolných materiálů, které lépe odolávají kontaktu s dezinfekcí, opalovacími krémy nebo repelenty

Vytisknout

Diskuze: Palubní deska Mustangu Mach-E je jako z jiného světa. Otázkou je, zda tohle chceme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan: Skoropodzimní expedice: dobrá zpráva pro všechny, kteří se nestihli přihlásit na léto

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem Čechů o elektrická auta. Jak dopadá srovnání s Evropou?

Volkswagen ID.4

TEST: Rozstřel – Je lepší Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq? Známe odpověď!

Hackeři

Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

Lexus LC 500 Convertible je světovým ženským autem roku 2021

Výzkum mezi řidičkami. Každá čtvrtá by si dala jedničku. Co ještě prozradil?

Toyota Camry

5 rad, jak jezdit hybridem co nejúsporněji

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového modelu Scala v Mladé Boleslavi

Škoda v Česku zastavila výrobu na dva týdny. Jede jediná jedna linka

top gear

Uhodnete, jaké je podle Jeremyho Clarksona letošní auto roku?

Ford Transit Nugget

Jedné podmínky se nájemci obytných vozů obávají, ale zbytečně

Ilustrační foto

Odstaví nedostatek AdBlue moderní diesely?

Mercedes Benz Marco Polo

Test: Spaní na autě, vyzkoušeli jsme pro vás obě řešení

Peugeot e-Traveller

Test: Peugeot e-Traveller, hotelový dostavník

Ilustrační foto

Prodej aut v EU drasticky klesl. Mercedes propadl nejvíc. Škoda hned za ním

Elon Musk (Wikimedia/Nasa/Public Domain)

Šéf Tesly Musk promluvil k vrcholným manažerům Volkswagenu

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus

Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

reklama

Doporučujeme

Renault Clio 130 TCe EDC

Test: Renault Clio TCe 130 EDC, nejlepší vůz ve své třídě?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test: Spaní na autě, vyzkoušeli jsme pro vás obě řešení

  2. Jedné podmínky se nájemci obytných vozů obávají, ale zbytečně

  3. Prodej aut v EU drasticky klesl. Mercedes propadl nejvíc. Škoda hned za ním

  4. Test: Peugeot e-Traveller, hotelový dostavník

  5. Šéf Tesly Musk promluvil k vrcholným manažerům Volkswagenu

  6. Uhodnete, jaké je podle Jeremyho Clarksona letošní auto roku?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud