Méně je více, jak nový přístup k designu změnil kabinu z pohled řidiče a vydláždil cestu k Mustangu Mach-E. Ford zvolil reduktivní přístup. Vsadil na design vycházející z lidských potřeb a přirozenosti.
Po nasednutí do Fordu Mustang Mach-E uvítá řidiče interiér, který se nepodobá žádnému dosavadnímu modelu značky Ford. Zcela nový design je vyvrcholením postupného cizelování aspektů, na nichž zákazníkům záleží – prostornosti, technické vyspělosti a vnímané přívětivosti. Myslíme si však, že majitelům Mustangů záleželo a nadále záleží na trochu jiných aspektech (pozn. redakce).
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Zatímco v posledních dekádách směřovaly automobilové interiéry k přidávání více tlačítek, více funkcí, více prvků, Ford nyní zvolil reduktivní přístup. Vsadil na design vycházející z lidských potřeb a přirozenosti, zbavil interiér rušivých prvků a vytvořil holistický prostor.
Řidiči elektrického Mustangu Mach-E se tak zpoza volantu skýtá pohled, který definuje nový standard na cestě k elektrifikaci.
„Když uvažujeme o tom, jak se auta mění, zaměřujeme se na to, jak vypadají zvenku. Jenže řidiči i spolucestující většinou auto vidí zevnitř,“ řekl ředitel designu Ford of Europe Amko Leenarts. „Dynamický, holistický interiér Mustangu Mach-E ukazuje, že více může opravdu znamenat méně, a přitom jsou v něm všechny důležité ovládací prvky snadno na dosah. Tento přístup budeme uplatňovat i v budoucích modelech. Nasloucháme svým zákazníkům a navrhujeme interiéry, které nejlépe vyhovují jejich potřebám.“
Účelem reduktivního designu je zajistit řidiči komfortnější a jednodušší prostředí. V případě Mustangu Mach-E to znamená mimo jiné velkou středovou obrazovku, která sdružuje na jednom místě řadu ovládacích prvků.
Hladká palubní deska s integrovaným reproduktorem je nejnovějším výsledkem dlouhodobé snahy o to, aby řízení a cestování automobilem bylo co nejpříjemnější. Například díky bezdrátovému nabíjení telefonů a digitálnímu návodu k obsluze se lze obejít bez kabelů a papíru.
„Nové elektrifikované automobily s plochou podlahou po celé délce umožňují lepší obestavění prostoru a nabízejí designérům čisté plátno, na němž lze vytvořit interiéry, které kladou člověka na první místo,“ řekl Leenarts.
Aby Ford lépe porozuměl mladší generaci, která s digitálními technologiemi již vyrůstala, a mohl předvídat budoucí trendy, pustil se v loňském roce do jedinečného projektu: navržení virtuálního závodního vozu ve spolupráci s hráči. Bezmála čtvrt milionu fanoušků e-sportu hlasovalo v online anketách, které pomohly definovat vzhled extrémního závodního vozu Team Fordzilla P1 – zvenku i uvnitř.
„V případě závodního vozu P1 šlo zejména o minimalizaci všeho, co nepřispívá k základním vlastnostem typu rychlosti, umístění v závodě a času na kolo. V kombinaci s decentnější barevnou paletou je výsledek méně rušivý, takže řidič se může lépe soustředit na závod. Minimalistický přístup můžeme použít také při navrhování interiérů budoucnosti, v nichž se objeví to, co zákazníci chtějí nejvíc,“ řekl designér interiérů Ford of Europe Robert Engelmann.
Evoluce řidičova „pracoviště“
Od začátků automobilismu se interiéry výrazně změnily. K současnému stavu jsme dospěli díky řadě inovací, jež vzešly z mnohaletého vývoje a zdokonalování.
Zpočátku se do aut montovala domovní okna – a to jen za příplatek Zakřivená čelní okna vedla k vývoji klimatizace, protože je již nebylo možné otevírat Když se poprvé objevilo v nabídce výbavy, tvořilo rádio 20 procent ceny vozu Poválečný závod o dobytí vesmíru se na podobě automobilových interiérů odrazil vyšším počtem ukazatelů, spínačů a přístrojů Vzestup videoher a jejich ovladačů ovlivnil design volantů, na nichž se začala objevovat tlačítka obsluhovatelná palci Dnešní interiéry se ve větší míře vyrábějí z odolných materiálů, které lépe odolávají kontaktu s dezinfekcí, opalovacími krémy nebo repelenty
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.