Ještě s předstihem oficiálních informací ohledně nového loga francouzského výrobce jsme obdrželi vyjádření od PR Manažerky Renaultu pro ČR. Zde se na něj můžete podívat.
Nové logo značky Renault ztělesňuje „Nouvelle vague", myšlenku nabídnout novou možnost tím, že přineseme do ekosystému něco nového, co je blíže duchu doby a je moderní.
Nové logo bylo odhaleno během Renaulution a nachází se také na přední masce prototypu Renault 5. A jako takové je to symbol „Nouvelle Vague" pro Renault, moderní a technologický (bez nostalgie). Lidé chtějí, aby Renault obnovil jejich „madeleine de Proust" (jejich ikony): Renault 5, píseň Johnny & Mary, ikonické logo. Renault jasně vstřebává to, co lidé milovali, a zachází s tím velmi moderně (dans l'air du temps), vůbec ne nostalgicky.
Projekt nové identity Renaultu již nějakou dobu probíhal. Grafické studio na něm tvrdě pracovalo a generální ředitel Luca de Meo se rozhodl zahájit tento nový koncept a odhalit jej během lednové akce Renaulution.
Předchozí logo bylo navrženo v roce 1992 a modernizováno v roce 2013. Bylo trochu složité, strnulé a nadbytečně zatížené vícero efekty. Při tisku jsme měli také problémy s čitelností v menších velikostech. Oddělení designu již částečně pracovalo na nové vizuální identitě.
Logo z roku 1972 používalo Op Art (optické umění) využívající různé tloušťky čar. V tomto novém logu není zahrnut Op Art, určitým způsobem jej můžeme vidět jako dvě vzájemně propojené kosočtverce, které stojí jako jeden. Logo diamantu navíc historicky používalo pro logo 1946 (RNUR) techniku „dessin au trait" (plochý design).
Zdá se, že plochý design se vrací u mnoha log a nejen u automobilek. Naše nové logo ztělesňuje „Nouvelle Vague". Je důležité připomenout, že logo Renault z roku 1946 už mělo plochý design. Kromě toho je nové logo velmi ucelené a čitelné ve velmi malých velikostech a perfektní, pokud je vyraženo / vylisováno, prošito, vyřezáno.
Nové logo bude nejprve použito v reklamách a televizních reklamách od 1. března u dvou kampaní ZOE. Bude také uváděno při publikování a pro použití tisku a na akcích. Děláme to velmi střídmým, inteligentním a efektivním způsobem. Například: nezměnili jsme logo u stávajících reklam, pouze u nových kampaní, které mají být vysílány.
Nové logo bude postupně použito na našich výrobcích. Počínaje novými výrobky uvedenými na trh v roce 2022 ponese celá výrobní řada Renault tento nový znak.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.