Ještě s předstihem oficiálních informací ohledně nového loga francouzského výrobce jsme obdrželi vyjádření od PR Manažerky Renaultu pro ČR. Zde se na něj můžete podívat.
Nové logo značky Renault ztělesňuje „Nouvelle vague", myšlenku nabídnout novou možnost tím, že přineseme do ekosystému něco nového, co je blíže duchu doby a je moderní.
Nové logo bylo odhaleno během Renaulution a nachází se také na přední masce prototypu Renault 5. A jako takové je to symbol „Nouvelle Vague" pro Renault, moderní a technologický (bez nostalgie). Lidé chtějí, aby Renault obnovil jejich „madeleine de Proust" (jejich ikony): Renault 5, píseň Johnny & Mary, ikonické logo. Renault jasně vstřebává to, co lidé milovali, a zachází s tím velmi moderně (dans l'air du temps), vůbec ne nostalgicky.
Projekt nové identity Renaultu již nějakou dobu probíhal. Grafické studio na něm tvrdě pracovalo a generální ředitel Luca de Meo se rozhodl zahájit tento nový koncept a odhalit jej během lednové akce Renaulution.
Předchozí logo bylo navrženo v roce 1992 a modernizováno v roce 2013. Bylo trochu složité, strnulé a nadbytečně zatížené vícero efekty. Při tisku jsme měli také problémy s čitelností v menších velikostech. Oddělení designu již částečně pracovalo na nové vizuální identitě.
Logo z roku 1972 používalo Op Art (optické umění) využívající různé tloušťky čar. V tomto novém logu není zahrnut Op Art, určitým způsobem jej můžeme vidět jako dvě vzájemně propojené kosočtverce, které stojí jako jeden. Logo diamantu navíc historicky používalo pro logo 1946 (RNUR) techniku „dessin au trait" (plochý design).
Zdá se, že plochý design se vrací u mnoha log a nejen u automobilek. Naše nové logo ztělesňuje „Nouvelle Vague". Je důležité připomenout, že logo Renault z roku 1946 už mělo plochý design. Kromě toho je nové logo velmi ucelené a čitelné ve velmi malých velikostech a perfektní, pokud je vyraženo / vylisováno, prošito, vyřezáno.
Nové logo bude nejprve použito v reklamách a televizních reklamách od 1. března u dvou kampaní ZOE. Bude také uváděno při publikování a pro použití tisku a na akcích. Děláme to velmi střídmým, inteligentním a efektivním způsobem. Například: nezměnili jsme logo u stávajících reklam, pouze u nových kampaní, které mají být vysílány.
Nové logo bude postupně použito na našich výrobcích. Počínaje novými výrobky uvedenými na trh v roce 2022 ponese celá výrobní řada Renault tento nový znak.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.