Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

AutoRoad.cz, 25. února 2021, 00:43 Google+

Zima klade na řidiče pořádné nároky. Ke klasickému sledování dopravy se přidávají ještě i náledí, sníh, mráz a další komplikace. Je tedy třeba pořádně se na cestování připravit - a přizpůsobit tomu i výbavu auta. Společnost Vindicia upozorňuje, že pokud není auto dostatečně připraveno na zimu, může poškozený přijít o polovinu až 100 % odškodnění, a to ačkoliv bouračku nezavinil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77) | foto: Onio

Sdílejte článek

V případě nevyhovujícího stavu vozidla hodně záleží na posudku specialisty na dopravu, který určí, jakou měrou by se dalo případné nehodě zabránit, nebo zmírnit její dopady. „Tyto posudky jsou velmi často zpracovávané soudně, popřípadě se jim věnuje policie už při vyšetřování. Občas se stává, že je nechává vypracovat i pojišťovna, pokud má o případu pochybnosti. Nejčastěji je pak částka krácena o 50 % až 100 %,“ říká Tomáš Beck, expert na odškodnění společnosti Vindicia.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

O celou kompenzaci poškozený přijde v případě, že by se podle posudku dalo nehodě zabránit, kdyby byl stav auta vyhovující. Policie téměř u všech nehod zkoumá minimálně vizuálně stav vozidel, tedy platnou STK či vzorek pneumatik. Pokud má však svědectví nebo podezření na jakýkoliv další technický problém, přistupuje k vypracování expertizy z oboru dopravy.

„Dobrým příklad může být případ, který v těchto dnech řešila naše společnost. Mladý muž se velice vážně zranil, když jeho autu nedal přednost řidič přijíždějící z vedlejší silnice. Nehoda se stala v hustém sněžení. Chtěli jsme pro klienta uplatnit bolestné i kompenzaci duševních útrap příbuzných, jejichž milovaný dlouho bojoval o život. Podle posudku částka pro kompenzaci přesáhla 2 miliony korun. Policie ovšem následně informovala, že poškozený řídit auto s letními pneumatikami. Podle znalců výrazně protáhly brzdnou dráhu – kdyby měl vůz zimní gumy, ke srážce by vůbec nedošlo. Z poškozeného se stal rázem viník situace, a ačkoliv jsou následky na jeho fyzické a psychické zdraví velice vážné a mohou být dlouhodobé, s vysokou pravděpodobností žádné odškodnění nezíská,“ ilustruje situaci Beck.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Letní pneumatiky na sníh a led neplatí
Jednou z povinností každého vlastníka vozidla je právě  včasné přezutí na zimní pneumatiky, které mají hlubší vzorek a lépe tak sedí na ledu a sněhu. Hloubka dezénu by měla být minimálně 4 milimetry. Pokud byste tento krok podcenili, může se vám to hrubě nevyplatit. V případě nehody totiž kola nikdy neuniknou podrobnému zkoumání. A pokud vyšetřování ukáže, že pneumatiky neměly dostatečně hluboký vzorek, může velká část viny za bouračku padnout právě na vás - a to i když vám někdo jasně vjel do cesty. V těchto situacích dochází až ke 100% krácení, což ukazuje už zmíněný případ. Podobně je to i při nehodách v oblastech, kde měly být nasazeny zimní řetězy.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Pořádně oškrábejte skla
Je sice otravné vstávat v zimě do tmy a mrazu o něco dříve, ale opravdu si dejte záležet na tom, abyste měli dokonale očištěná skla a zrcátka. Čelní sklo oškrábejte celé, ne pouze část u řidiče. Nezapomínejte ani na okénka a zrcátka. Řidič musí mít dokonalý výhled, aby se nestalo, že mu nějaký zmrazek zakryje výhled na chodce. Nepodceňte to. Při nehodě se většinou sníh ztratí,, ale může zde hrát velkou roli záznam z kamerových systému nebo svědectví lidí z okolí. „Podle našich zkušeností zde dochází o krácení mezi 30 a 50 %, ale opět záleží na posudku specialisty na dopravu,“ uvádí Beck.

Shoďte sněhovou čepici
Napadl v noci čerstvý sníh, který proměnil vaše auto v nadýchaný obláček? Smetáčkem čepici shoďte, aby se vám nesesunula na sklo či neohrozila jiné řidiče. Situace s krácením je podobná jako u neočištěného skla.

Pravidelně kontrolujte brzdy
Jestli se u něčeho nespoléhejte na “ještě je to docela dobré, to stačí”, pak je to stav brzd. Nejen kvůli tomu, abyste vy a vaši blízcí vždy bezpečně dojeli do cíle. Ale i kvůli odškodnění. Právě na stav brzd se experti vždy soustředí - a pokud nejsou v dobrém stavu, opět to má vliv na úvahu, kdo vlastně nehodu zavinil. Byla by škoda přijít o statisícové odškodnění po dopravní nehodě kvůli dlouhodobě odkládané návštěvě servisu! Zásadní je, aby mělo auto platnou technickou. Pokud chybí, poškozený opět může přijít až o celé odškodnění.

Vytisknout

Diskuze: Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor

V kůži Nicolase Cage, aneb v Čechách je k mání Eleanor, její cena Vás asi zarazí

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na letošní sestřih nehod a dalších nezdarů z legendárního Nürburgringu

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Zima přišla, Das WeltAuto je připraveno

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Kde jsou v Evropě povinné zimní pneumatiky? Stručný přehled a důležité právní předpisy

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

1 z 9 aut v České republice má stočené kilometry. Co ještě ukázal průzkum?

Kia Stinger GT v bílé barvě míří na evropské trhy.

Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Mercedes-AMG S63 E Performance

Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3

Nový Volkswagen ID.3 na skicách

Ilustrační foto

Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

De Tomaso P900

De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

Ilustrační foto

McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

Ford Kuga 1.5 EcoBoost

TEST: Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-line X – stačí základní benzinový motor na větší SUV?

reklama

Doporučujeme

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

  2. Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

  3. Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

  4. Nový Volkswagen ID.3 na skicách

  5. Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

  6. Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud