Golf, ikona značky Volkswagen osobní vozy, se od podzimu 2020 těší ještě větší poptávce. Od té doby je k dispozici všech osm verzí modelu. Golf byl v uplynulém roce s 312 000 dodanými vozy znovu nejprodávanějším automobilem v Evropě.
Také v Německu byl trendsetter z Wolfsburgu v loňském roce znovu nejžádanějším vozidlem. Německým zákazníkům bylo předáno 133 900 vozů Golf. „Golf zaujal i v roce 2020 pozici, která mu náleží,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen.
„S modelem Golf 8 plynule navazujeme na úspěchy předchozích generací. Tento vůz je po technické stránce v mnoha ohledech i nadále měřítkem,“ řekl Brandstätter. „Poté, co koronavirus přerušil na jaře zahájený proces uvádění osmé generace Golfu na trh, dokázal Golf ve druhém pololetí utrpěné ztráty dohnat. Především dostupnost všech důležitých verzí modelu Golf, jakými jsou například GTI3, GTD4 a GTE5, byla ve třetím čtvrtletí pro Golf větrem do plachet,“ dodal Brandstätter. K vedoucí pozici přispěla také silná poptávka po hybridních modelech. Na konci roku měl každý třetí objednaný Golf hybridní pohon. Ve druhé polovině roku bylo do provozu uvedeno 179 000 z celkem 312 000 vozů Golf dodaných zákazníkům v celé Evropě, což dokládá dynamiku vývoje prodeje v uvedeném období.
Na konci roku stál Golf v Německu s velkým odstupem v čele statistiky registrací, následován dalšími dvěma modely značky Volkswagen, Tiguan a Passat. Až na čtvrtém místě žebříčku nejprodávanějších modelů byl konkurenční vůz.
Německý motoristický tisk se ve svých hodnoceních shodl na tom, že Golf je nejlepším vozem kompaktní třídy. Golf loni zvítězil ve všech 16 srovnávacích testech časopisů Auto Motor und Sport, Auto Bild a Auto Zeitung.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?