Golf, ikona značky Volkswagen osobní vozy, se od podzimu 2020 těší ještě větší poptávce. Od té doby je k dispozici všech osm verzí modelu. Golf byl v uplynulém roce s 312 000 dodanými vozy znovu nejprodávanějším automobilem v Evropě.
Také v Německu byl trendsetter z Wolfsburgu v loňském roce znovu nejžádanějším vozidlem. Německým zákazníkům bylo předáno 133 900 vozů Golf. „Golf zaujal i v roce 2020 pozici, která mu náleží,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen.
„S modelem Golf 8 plynule navazujeme na úspěchy předchozích generací. Tento vůz je po technické stránce v mnoha ohledech i nadále měřítkem,“ řekl Brandstätter. „Poté, co koronavirus přerušil na jaře zahájený proces uvádění osmé generace Golfu na trh, dokázal Golf ve druhém pololetí utrpěné ztráty dohnat. Především dostupnost všech důležitých verzí modelu Golf, jakými jsou například GTI3, GTD4 a GTE5, byla ve třetím čtvrtletí pro Golf větrem do plachet,“ dodal Brandstätter. K vedoucí pozici přispěla také silná poptávka po hybridních modelech. Na konci roku měl každý třetí objednaný Golf hybridní pohon. Ve druhé polovině roku bylo do provozu uvedeno 179 000 z celkem 312 000 vozů Golf dodaných zákazníkům v celé Evropě, což dokládá dynamiku vývoje prodeje v uvedeném období.
Na konci roku stál Golf v Německu s velkým odstupem v čele statistiky registrací, následován dalšími dvěma modely značky Volkswagen, Tiguan a Passat. Až na čtvrtém místě žebříčku nejprodávanějších modelů byl konkurenční vůz.
Německý motoristický tisk se ve svých hodnoceních shodl na tom, že Golf je nejlepším vozem kompaktní třídy. Golf loni zvítězil ve všech 16 srovnávacích testech časopisů Auto Motor und Sport, Auto Bild a Auto Zeitung.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?