Akcionáři schválili projekt fúze mezi FCA a PSA. K jejímu faktickému dokončení má dojít 16. ledna 2021.
4. ledna 2021 schválily valné hromady akcionářů Fiat Chrysler Automobiles NV („FCA“ vlastnící Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Ferrari, Fiat, Jeep, Lancia, Ram, Maserati) a Peugeot SA („skupina PSA“ vlastnící Citroën, DS, Opel, Peugeot, Vauxhall) navrhovanou fúzi, jejímž výsledkem je vytvoření společnosti Stellantis N.V. („Stellantis“). O výsledku hlasování bylo rozhodnuto velkou většinou ve prospěch transakce (více než 99 % odevzdaných hlasů).
Akcionáři FCA rovněž schválili dodatečná usnesení týkající se fúze, zejména přijetí budoucích stanov společnosti Stellantis a jmenování členů představenstva, s účinností ode dne následujícího po dokončení fúze. FCA a skupina PSA, které v prosinci získaly závěrečná povolení regulačních orgánů, zejména Evropské komise a Evropské centrální banky, očekávají, že po tomto schválení akcionáři dojde k dokončení fúze 16. ledna 2021.
Kmenové akcie Stellantis se začnou obchodovat na pařížské burze Euronext a na milánské Mercato Telematico Azionario v pondělí 18. ledna 2021 a na newyorské burze NYSE v úterý 19. ledna 2021.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?