Francouzský výrobce vozidel Renault se opravdu pustil do vývoje páté generace rodiného velkého MPV Espace a včera se podařilo zachytit první prototyp.
Ten i přes své důkladné maskování prozrazuje, že se velkou inspirací pro pátou generaci Espace stal dříve uvedený koncept Initiale. Pátá generace Renaultu Espace se má dle slov vedení značky představit veřejnosti už letos v říjnu na autosalonu v Paříži. Minulé září na autosalonu ve Frankfurtu jsme viděl Renault Initiale Paris Concept, který je právě základem, pro nový Espace.
Doposud patřil Espace spíše k nudným a průměrným vozům a postupem času zájem o něj upadal. Proto nová generace velkého MPV přinese velkou porci exkluzivity, vzrušení a už nebude tím hranatým nevzhledným kusem plechu. Renault pro nový Espace vyvinul novou podvozkovou platformu CFM1, která přinese velké úspory na váze.
Spekulace se točí i kolem pohonných jednotek, které se pod kapotu páté generace Renaultu Espace dostanou. Očekává se nasazen nových a úsporných přeplňovaných čtyřválcových benzínových a dieselových jednotek.
Zdroj: Renault, Worldcarfans.com
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?