Sauber jezdil v Jerezu s provizorním aerodynamickým balíkem, do Bahrajnu s novinkami

Petr Hlawiczka, 4. února 2014, 06:40 Google+

Šéfka Sauberu se ohlíží za prvním testováním v Jerezu, kde se tým trápil s elektronickým brzdovým systémem na zadní nápravě. Na voze C33 se objevil pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem, do Bahrajnu zamíří s novými křídly a početnými vylepšeními.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 04.02. 14:41) Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Jak byste shrnula test v Jerezu?
Moniša Kaltenbornová: Jsme s prvním testem spokojeni. Naše auto bylo připraveno včas. Fakt, že C33 fungovalo na dráze od prvního dne je krásný výsledek týmu. Velká pochvala patří všem, kdo se na něm podíleli.

Co bylo cílem?
MK: Chtěli jsme zjistit, jestli mechanické a všechny ostatní systémy fungují. Auta jsou kvůli novým pohonným jednotkám letos velmi složitá, my jsme však již ve skutečnosti dosáhli dobré úrovně. Samozřejmě, že bylo také důležité nasbírat hodně dat. Máme hodně práce: zanalyzovat data a realizovat vylepšení.

Jezdci však nebyli spokojeni s elektronickým brzdným systémem (brake-by-wire).
MK: Nejen jezdci, ale ani inženýři s ním nebyli spokojeni. Šlo v první řadě o softwarový problém. Dokázali jsme to sice v průběhu testu zlepšit, stále tam je však prostor pro další zlepšení. Naši inženýři jsou však přesvědčeni, že mají s naším motorovým partnerem do příštího testu dost času na vyřešení těchto slabin.

Co si myslíš o časech na kolo?
MK: Je velmi obtížné posuzovat časy na kolo, protože se každý tým věnoval odlišnému programu včetně množství paliva. Pneumatiky byly dalším důležitým faktorem ke zvážení. Oba naši jezdci se trápili s jejich zahříváním.

A rozhodně jim nepomohlo ani to, že jsme měli na autě pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem. To však nebylo překvapením. Věděli jsme, co očekávat. Naší nejvyšší prioritou byla připravenost od prvního dne testování, abychom mohli jezdit a nasbírat co nejvíce dat.

sutil
Adrian Sutil s novým Sauberem C33 v Jerezu (foto: Sauber Motorsport AG)

Kdy poprvé uvidíme Sauber C33 s novou aerodynamikou?
MK: V podstatě jde o velmi rozsáhlý balík. Plánujeme dovézt většinu dílů na auto k prvnímu testu v Bahrajnu. Bude zahrnovat nová přední a zadní křídla, bočnicové panely a několik dalších drobných prvků na voze. Několik dalších částí přijde na řadu ve druhém testu v Bahrajnu.

Jak hodnotíte výkonnost různých výrobců motorů?
MK: Znovu, to je v této fázi těžké posuzovat. Jedinou věc, kterou můžete srovnat, je množství kol, které týmy s danými motory ujeli. A tady je pořadí jasné: Mercedes, Ferrari, Renault. Ale srovnávat výkonnost je momentálně nemožné, také proto, že ještě neodhalili své karty. Jsem si jistá, že se to do prvního závodu v Melbourne v tomto ohledu bude měnit. Momentálně jde pouze o náhled. Bude to vzrušující!

Vytisknout

Diskuze: Sauber jezdil v Jerezu s provizorním aerodynamickým balíkem, do Bahrajnu s novinkami

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 04.02.2014 14:41 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Ecclestone: Dvojnásobné body jsem navrhl ve snaze pomoci Ferrari, které selhává

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud