Buďme trpěliví, vyzývají finští piloti v otázce obtížného předjíždění

Robert RoBertino Pavelka, 29. března 2017, 18:55 Google+

Natěšení fanoušci, kterým byla se změnou pravidel před letošní sezónou slibována atraktivní, dramatická podívaná, se cítí tak trochu podvedeni a Grand Prix Austrálie zahrnuli většinou kritickými poznámkami. Valtteri Bottas se domnívá, že situace vůbec není tak bídná.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas si zatím hlavu z nedostatku předjíždění nedělá

Valtteri Bottas si zatím hlavu z nedostatku předjíždění nedělá | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Finský pilot, jehož přestup z Williamsu do Mercedesu byl jednou z nejsledovanějších událostí v předsezónní přestávce, zastává názor, že je ještě předčasné se domnívat, že předjíždění s novými vozy bude obtížné či dokonce nemožné. Podle něj je Albert Park místem, kde se obecně špatně získávají pozice a v dalších závodech to bude jiná písnička. Třeba hned ve druhé Grand Prix sezóny v Číně, která svými dlouhými rovinkami napíše úplně jiný příběh.

"Myslím, že předjíždění letos bude trochu složitější, ale také bude hodně závislé na konkrétních tratích. Okruhy s dlouhými rovinkami přinesou dobré závody, protože větrný pytel má už teď větší efekt a DRS ho ještě umocňuje. Takže se při některých Grand Prix dočkáme velkolepých závodů, na jiných, jako třeba v Barceloně, bude předjíždění obtížnější. Počkejme ještě několik závodů a uvidíme, jaké to bude, ale v Austrálii to samozřejmě bylo mnohem složitější než loni," vysvětluje Bottas.

img-responsive

Piloti měli v Austrálii s jízdou v závěsu jisté potíže | foto: McLaren

Nevýhoda pravidel

Někteří lidé předpokládali v důsledku vyššího přítlaku monopostů zhoršené možnosti předjíždění, Bottas to svým způsobem potvrzuje a líčí problémy, které piloti, jedoucí v závěsu za nějakým soupeřem, mohou mít a mají.

"Pokud máte dvě identická auta s pneumatikami ve zhruba stejném stavu, pak je to na trati jako Albert Park opravdu těžké. S novými monoposty je mnohem těžší jet za někým v závěsu, jakmile máte odstup zhruba dvě vteřiny a méně, ztratíte poměrně velké množství přilnavosti. Nutně potřebujete mnohem větší rychlost, abyste se mohli pokusit o předjetí. A to je, dle mého názoru, dost velká škoda," komentuje současný stav Bottas.

Finský pilot je nadále přesvědčen, že Melbourne neposkytuje reálný obraz možnosti předjíždění a v tom ho podporuje jeho slavnější krajan, mistr světa 2007 Kimi Räikkönen. Nicméně Iceman nachází aspoň nějaké pozitivum - podle něj lze snáze předjíždět vozy o kolo zpět, takže by věc nemusela být tak horká, jak se zdá.

img-responsive

Také Kimi Räikkönen nechce brát Austrálii jako dogma pro celou sezónu | foto: Scuderia Ferrari

"Myslím, že zdolávání opozdilců, jak mohu soudit, je mnohem jednodušší. Je zřejmé, že na tom může mít podíl větší odstup mezi týmy, takže to určitě má také vliv, ale myslím, že když proti sobě budou bojovat dva vozy z top týmu, předjíždění nebude nikdy snadné. Pořád se bavíme o jednom závodě a australský okruh je na hony vzdálen - řekněme - normální trati. Některé dráhy budou snazší, jiné obtížnější, hodně nám ukáží další závody. Ale pořád bude hodně záviset na tom, kdy pilot zastaví, v jakém stavu budou vaše pneumatiky a nakonec celková rychlost vašeho auta," dodává Räikkönen.

Vytisknout

Diskuze: Buďme trpěliví, vyzývají finští piloti v otázce obtížného předjíždění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová se zaskakujícím závodníkem Giovinazzim

Šéfka Sauberu se tvrdě pustila do kritiků Wehrleina

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud