Britská automobilka Bentley představila mimořádně exkluzivní roadster vycházející z Continentalu GT. Své jméno dostalo po jezeře, ležícím na mexickém poloostrově Yucatan.
Novinka od výrobce luxusních vozů v sobě nezapře inspiraci v koncepčním voze Bentley EXP 100 GT, které bylo představeno v loňském roce. Po stranách mřížky chladiče se nachází zaoblené světlomety a tenký LED světelný pás. Přední nárazník, kapota a podběhy kol také vychází z koncepčního EXP 100 GT. Zadní část svou elegancí připomíná vozy Aston Martin. Ve spodní části nárazníku se nachází difuzor a dvě velké koncovky výfuku.
Bacalar je od roku 1930 pouze druhým Bentley, které nabízí místo pouze dvěma pasažérům. Interiér roadsteru je moderní a nezapře v sobě příbuznost s modelem Continental GT. Má digitální přístrojový štít, výsuvný centrální displej infotainmentu a velké množství tlačítek obklopující řadící páku. Přístrojová deska je ohraničena 5000 let starým dřevem a sedadla z pravé kůže mají 148 199 stehů.
Bentley Bacalar technicky vychází z Continentalu GT. Zadní náprava byla pro ještě lepší stabilitu rozšířena o 20 mm. Pod kapotou pracuje dvakrát přeplňovaný W12 o objemu 6,0 litru s výkonem na 485 kW (659 koní) a točivým momentem 900 N.m. Motor je komínový s 8 stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou. Poháněna jsou všechna čtyři 22 palcová kola. Maximální rychlost roadsteru od Bentley je přes 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 3,5 s.
Cena každého Bacalaru v limitované edici pouhých 12ti vozů začíná na astronomických 1,5 miliónu liber, což je asi 44 milionů Kč. I přes tuto částku již všech 12 vyrobených kusů našlo svého majitele.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.