Renault Alaskan je sice na trhu teprve od roku 2017. přesto přišel čas na jeho první modernizaci. Ta se však zaměřuje pouze na techniku a dělá z Alaskanu ještě lepšího společníka jak pro práci, tak pro zábavu. Mezi změnami se objevují například čistší motory, vyšší nosnost, lepší brzdy a nové technologie.
Automobily typu pick-up jsou v posledních letech na vzestupu i v Evropě, kde se stávají nejen praktickými pomocníky při práci, ale také příjemnými společníky při cestách za sportem, odpočinkem či dobrodružstvím. Toho si je vědoma i automobilka Renault, která před dvěma lety nabídla nový model Alaskan, který technicky vychází z modelu Nissan Navara.
Nyní však dozrál čas na modernizaci Alaskanu, která z něj udělá ještě schopnějšího pracanta i společníka na cestách. Jedním z nejdůležitějších prvků modernizace je zvýšení nosnosti pick-upu na 1.1 tuny, což znamená navýšení kapacity o 127 kg až 146 kg - v závislosti na zvolené variantě. Schopnost utáhnout náklad o hmotnosti až 3.5 tuny zůstává nezměněna.
Za vyšší nosnost můžeme poděkovat nové zadní pětiprvkové nápravě, která kromě jiného i omezuje vibrace a tím přispívá k lepšímu jízdnímu komfortu. Navíc se na zadní nápravě nově objevují i kotoučové brzdy, což rozhodně přispěje k vyšší bezpečnosti v provozu.
Na poli bezpečnosti se však odehrálo více novinek. Již v základním provedení Alaskanu by se měl třeba standardně objevit systém automatického nouzového brzdění AEB. Dále by se v nabídce měl objevit asistent pro jízdu s vlekem „Trailer Sway Assist," který pomůže řidiči udržet připojený vlek stabilním za všech okolností. Nový informační systém také nabídne kamery s 360° pokrytím okolí vozu a asistenty pro rozjezd do kopce a sjíždění svahů prošly modernizací, která má zajistit lepší kontrolu nad vozem i při náročných manévrech.
Modernizace se nevyhnula ani pohonným jednotkám, nemusíte se však bát žádných omezení. Alaskan nabídne novou generaci Blue dCi Renault motorů, které používají nejmodernější technologie pro omezení vypouštění škodlivých látek - včetně technologie selektivní katalytické redukce (SCR). Nemusíte se však bát žádných negativních dopadů, ba naopak.
Dvakrát přeplňovaný 2.3 litrový naftový motor je stále k dispozici ve dvou konfiguracích s výkonem 160 koní a 160 koní. A zatímco točivý moment silnějšího motoru zůstal nezměněn (450 Nm), slabší dostal o 22 Nm navíc, takže nyní nabídne točivý moment 425 Nm. Oba motory je navíc stále možné spojit s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem.
Nový Alaskan stále nabídne i bohatou škálu příslušenství, včetně hardtopu nebo prémiového audia Focal. Nově bude vůz osazen 17-palcovými disky, které nahrazují starší šestnáctky. 18- palcové disky pak nabídnou nový design.
Ceny a bližší informace se nejspíše dozvíme až krátce před uvedením modernizovaného modelu na evropské trhy, což je naplánováno na letošní podzim.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.