Trh v posledních letech doslova šílí po vozidlech typu SUV a Crossover, čehož se Hyundai rozhodlo naplno využít. A ačkoliv ani Hyundai Kona nepatří k největším modelům, brzy se dočkáme ještě menšího zástupce v tomto segmentu. Jeho jméno bude Hyundai Venue a podle prvních skic se můžeme těšit na opravdu stylové městské SUVčko.
Od prvního ohlášení nového modelu Hyundai Venue již uplynulo pár týdnů, dosud jsme z něj však viděli pouze kus zadních dveří s názvem modelu. To se ovšem nyní, cca týden před oficiální premiérou na autosalonu v New Yorku, mění. Automobilka totiž uvolnila několik skic interiéru i exteriéru, na kterých vypadá Venue skutečně dobře.
Jednou z prvních věcí, které si na skicách jistě každý všimne, je třídveřová karoserie. Té se však v produkční variantě nejspíš nedočkáme, neboť v posledních letech je tento typ karoserií spíše na ústupu - tedy s výjimkou ryze sportovních modelů.
Další zajímavostí jsou dělené zadní dveře, podobné jako u vozu Mini Clubman. Velice by nás však překvapilo, pokud by se dostaly i na produkční variantu, která by měla být představena nejspíš již 17.04 na autosalonu v New Yorku.
Maska s výraznou maskou chladiče a rozdělenými světly by však po vzoru Kony mohla zůstat. Elegantně vypadá i záď vozu s obdélníkovými lampami. Podobně jako u ostatních SUV, i když určených jen do města, se dá také počítat se stylovým oplastováním nárazníků a prahů.
Ovšem zatímco exteriér působí poněkud excentricky a tajemně, interiér se drží vcelku tradičního uspořádání. Ilustrace odhalují stylově uspořádané ovládání ventilace, automatickou převodovku, panel infotainmentu umístěný mezi výdechy ventilace a různé barvy interiéru, což přihrává možnosti bohaté personalizace vozu.
Co přesně nové Hyundai Venue nabídne se však dozvíme až 17.04, tedy během jeho premiéry na autosalonu v New Yorku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.