Red Bull dostane poprvé "party mód," Honda bude na úrovni Ferrari a Mercedesu, věří Marko

Petr Hlawiczka, 8. ledna 2019, 06:55 Google+

Red Bull těší pokrok Hondy a věří, že se poprvé dočká pořádných kvalifikačních módů, které dokáží krátkodobě zvýšit výkonnost pohonné jednotky, a dostane se na úroveň Ferrari a Mercedesu.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 10.01. 10:21) Napište svůj názor
Souboj Kimiho Räikkönena a Lewise Hamiltona po startu závodu v Austinu

Souboj Kimiho Räikkönena a Lewise Hamiltona po startu závodu v Austinu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Rakouská stáj přechází z motorů Renault na Hondy a podle jejího odborného poradce Helmuta Marka jde při vývoji vše podle plánu, což vede v továrně ke "skutečné euforii" a vlně "optimismu."

"Čísla nás činí vskutku optimistickými, také pokud jde o nárůst výkonnosti. Poprvé budeme moci slavit i pomocí 'party módu!' Motor Hondy už je lehce před motorem Renaultu. Pokud dáte dohromady naše GPS data s těmi poskytnutými Hondou, tak se dostaneme na úroveň Mercedesu a Ferrari," hlásá Marko.

"Samozřejmě, že oni také nespí. Ale když jsou už na tak vysoké úrovni, nemohou už dělat tak velké skoky. I kdybychom byli o 10 či 15 kW pozadu, tak by se to moc nelišilo od naší éry s Renaultem v dobách osmiválcových motorů. To dokážeme dohnat," věří odborný poradce Red Bullu.

img-responsive

Red Bull věří, že v roce 2019 bude s Hondou bojovat o titul | foto: Red Bull Content Pool

Podle Christiana Hornera by v uplynulé sezóně stačilo ze strany motoru Renault 40 kW navíc, aby to zcela změnilo obrázek sezóny. Red Bull vyhrál čtyři velké ceny, často ovšem doplácel na potíže se spolehlivostí a jeho francouzský partner nedokázal učinit tak velký pokrok ve výkonnosti, jak se očekávalo.

Honda na tom ale s poruchovostí byla ještě hůře. "Uvědomujeme si, že to se spolehlivostí bude možná těžké. Pravděpodobně si v průběhu sezóny s třemi motory nevystačíme. Pokud ale vyberete ty správné okruhy, tak můžete být během několika kol zpátky na čele. Takový bude koncept - vědomě přijmeme motorové penalizace, bude-li to nutné," pokračuje Marko.

A závěru si opět postěžoval na to, jak na tom byli s Renaultem špatně: "Od počátku jsme byli v kategorii B. V kvalifikaci nám scházelo 70 koní. V závislosti na závodním okruhu to bylo méně, průměrně jsme však ztráceli alespoň 40 koní. Naše GPS data jasně odhalují, kolik jsme ztráceli na rovinkách a kolik jsme toho vyhrávali v zatáčkách. Když bylo na špici s výkonem Ferrari, tak byly rozdíly ještě extrémnější."

Vytisknout

Diskuze: Red Bull dostane poprvé "party mód," Honda bude na úrovni Ferrari a Mercedesu, věří Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 10.01.2019 10:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India známá svou efektivitou skončila v letech 2016 a 2017 mezi konstruktéry čtvrtá - hned za triem Mercedes, Ferrari a Red Bull

Racing Point teď očekává mnohem lepší začátek sezóny, čelí ale jinému …

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud