Chystá se průlom v barevném provedení monopostů F1?

Robert RoBertino Pavelka, 26. září 2018, 20:05 Google+

Pamětníci si určitě vzpomenou na debaty kolem některých týmů, které hodlaly nasadit monoposty různého zbarvení. Takové řešení už nějaký pátek odporuje dohodě o komerčních právech, na kterou přistoupily všechny týmy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zak Brown by neměl s rozdílným zbarvením vozů jedné stáje problém

Zak Brown by neměl s rozdílným zbarvením vozů jedné stáje problém | foto: McLaren

Sdílejte článek

V minulosti, zejména v 70. letech, bylo rozdílné "válečné zbarvení" u některých týmů běžné. Stačí vzpomenout na March či Surtees v roce 1976. March měl v sezóně hned dva týmy a každý ze čtyř vozů měl jiného sponzora (First National City Bank, Beta Utensili, Ovoro a John Day/Models Cars), u Surteese využívali podporu cigaret Chesterfield a prezervativů Durex. Později docházelo k některým barevným anomáliím, například v Grand Prix Japonska 1977 startoval Nilsson na Lotusu v barvách společnosti Imperial v jasně červené barvě.

img-responsive

BAR musel nakonec sáhnout k "jednotnému" zbarvení vozů | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Známy jsou také případy, zejména na počátku 80. let, kdy finančně slabé týmy měnily sponzory závod od závodu. Naposledy se tato otázka řešila v roce 1999, kdy stáj BAR hodlala nasadit jeden vůz v barvách tabákové firmy 555, druhý s reklamou Lucky Strike. Jejich záměr nebyl schválen, proto tým sáhl po originálním řešení: jedna polovina vozu měla reklamu 555, druhá Lucky Strike a uprostřed byl symbolický zip, který jakoby obě reklamy spojoval.

Nyní se tato otázka opět dostává na přetřes a jak uvedl šéf týmu McLaren Zak Brown na akci Leaders Business Forum v Londýně pro server motorsport.com, Formuli 1 by přehodnocení tohoto pravidla jenom prospělo.

img-responsive

V NASCAR si diváci spojují piloty více s konkrétním sponzorem | foto: Ford Motor Company

"To, co bychom rádi viděli a co v F1 zatím není povoleno, vidíme v sérii IndyCar a také NASCAR, tam se mění barevný vzhled vozů po celý rok. Stále jsem toho názoru, že bych dvě odlišná auta rád viděl. Mohou ale existovat situace jako například v Monaku, kde je program s hlavním sponzorem většinou hodně náročný, takže tam se vyplatí mít dva stejné vozy. Jinak myslím, že by to mohla být zajímavá inovace v F1, která není až tak extrémní. Dva různé vozy v odlišných boxech mohou fungovat, protože se domnívám, že fanoušky daleko více zajímají piloti," vysvětlil své pohnutky Zak Brown.

Zároveň se ale šestačtyřicetiletý boss McLarenu domnivá, že mít zcela odlišných dvacet vozů, tedy kompletní startovní pole, by bylo asi příliš.

"Myslím, že proto k tomu nedojde, protože každý tým je rozpoznatelný právě díky svému barevnému provedení. Pokud bychom měli dvacet různých aut, asi bychom si rychle začali plést, kdo je kdo. V NASCARu se diváci soustředí mnohem víc na pilota, takže takového Jimmy Johnsona si dá dohromady se sponzorem Lowes, v F1 je obvyklejší spojení například Alonso-McLaren. Takže mám za to, že se jedná o rozdílný sport," dodává Brown.

Vytisknout

Diskuze: Chystá se průlom v barevném provedení monopostů F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas s Mercedesem v GP Singapuru

Rozhovor s Wolffem: Jaké jsou šance Ocona na setrvání v F1 a jaká je nyní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  3. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  6. GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud