Toyota vzdává hold původnímu modelu Yaris a uvádí nový stupeň výbavy Y20. To vše na oslavu 20. výročí od vzniku úspěšného modelu segmentu B, který se veřejnosti poprvé představil na autosalonu v Paříži v roce 1998.
Během dvou dekád a tří generací se Yaris etabloval jako nejlépe prodávaný model značky Toyota v Evropě, kde se zároveň i vyrábí. Modernizovaná řada Yaris, uváděná v premiéře na autosalonu v Paříži, nabídne mimo jiné nový multimediální systém. Je příhodné, že první výrobní série vozů „1998 Launch Edition Y20“ bude používat tentýž zlatý lak jako první Yaris z roku 1998, avšak s moderním vylepšením v podobě tmavě šedé střechy.
Sériové vozy Y20 budou svojí výbavou zařazeny přibližně doprostřed modelové řady Yaris 2019, kde nahradí současný stupeň výbavy Active s paketem Trend, a nabídnou tak zákazníkům zajímavou protihodnotu za investované peníze.
V nabídce bude standardní jednobarevné i dvoubarevné lakování. V případě dvoubarevného provedení lze kombinovat stříbrný, perleťový nebo černý odstín karoserie s novým tmavě šedým lakováním střechy. Exteriér zaujme tmavě šedými prvky, kterými se Y20 odliší od modelové řady Yaris. Jedná se například o 16" desetipaprsková kola z lehkých slitin v šedém odstínu s broušenými povrchy, tmavě šedé boční ochranné lišty, masku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a lemování kolem mlhových světel s chromovými akcenty.
Y20 dále používá anténu ve tvaru žraločí ploutve, barevně sladěnou s lakováním střechy, výrazně tónovaná zadní okna a speciální označení Y20 na zádi vozidla.
Tmavě šedý motiv se promítá i do interiéru, konkrétně do oblasti středového panelu, obkladů na volantu a nového látkového čalounění s kostkovaným vzorem. Vysokou úroveň kvality v interiéru napomáhá evokovat matně chromové lemování kolem výdechů ventilace, reproduktorů, palubních přístrojů a hlavice řadicí páky, dále černé koberečky se stříbrným obšitím nebo logo Y20 na přístrojovém panelu a předních sedadlech.
Nový multimediální systém se vyznačuje čistým a jednoduchým provedením hardwaru i samotného rozhraní. Dotykový displej rovněž reaguje na obvyklá gesta více prsty, například švihnutí nebo roztahování a stahování prstů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.