Pickupy Ford s označením Raptor se staly naprostými legendami. Monstra kombinující praktičnost a velikost užitkových vozů s prostupností teréňáků a dynamikou rally speciálů dokáží potěšit každého řidiče. V Evropě jsme ale dlouho měli smůlu, neboť model Ranger tuto variantu dodnes postrádal. Čekání je ale konec.
Když Ford začátkem měsíce oznámil, že na herní akci Gamescon představí jeden ze svých výkonných modelů, řada zahraničních novinářů očekávala evropskou premiéru modelu Ranger Raptor. A dnes v německém Cologne skutečně došlo k představení této bestie.
Srdcem evropského Raptoru se stal čtyřválcový dvoulitr o výkonu 210 koní, který díky dvojici turbodmychadel nabídne točivý moment až 500 Nm. Stejný motor se stejným označením už přitom nějakou chvíli brázdí Austrálií, takže se rozhodně nejedná o žádnou nevyzkoušenou novinku. Motor navíc bude spojen s novým 10-stupňovým automatem, který využívá i F-150 Raptor.
Tradiční systém pro volbu jízdních režimů Terrain Management System byl rozšířen na celkových šest možností. Řidič si tak nyní může vybrat režimy Normal, Sport, tráva/štěrk/sníh, bláto/písek, kameny a Baja. Volbu navíc usnadňuje tlačítko umístěné přímo na volantu.
Pokud se ale stále divíte, proč se premiéra odehrála na herní akci Gamescon, máme věru jednoduchou odpověď. Tou je pokračování herní série Forza Horizon 4, ve které si nový výkonný pick-up také střihne roli. A zatímco hru si budete moci zahrát již od 2. září, Ranger Raptor dorazí k evropským břehům až v polovině příštího roku.
Otázky však stále panují ohledně nasazení Rangeru Raptor i na domácím trhu, kde by se stal vůbec nejmenším pick-upem. Podle některých patentových zápisů se však zdá, že už je to jen otázkou času. Stále však panují dohady ohledně jeho motorizace. Zatímco někteří sází na 2.3 litrový benzín, jiní sází na diesel.
Pravdu a cenu na domácím trhu ale ukáže až čas.Podle prvních ukázek už je ale jasné, že s Raptorem by mohla být sranda k nezaplacení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.