FIA predložila zmeny po roku 2008

Jozef Smrtník, 16. června 2005, 20:16 Google+

Zo strany FIA sa jedná snáď o najväčšie zmeny v histórii Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Na písaní pravidiel sa podieľali inžinieri a maximálne technickí riaditelia tímov. Ako sa ukázalo, v budúcnosti to už takto nebude. Tímom bude predložených viacero podnetov, z ktorých si stajne vyberú tú najvhodnejšiu variantu.

Dôjde však k viacerím veľkým zmenám, ktoré budú mať za úlohu najmä bezpečnosť, férovosť a udržanie stajní v seriáli. Vedenie FIA chce v prvom rade radikálne znížiť náklady a to až o 90%.

Pravidlá by mali byť definitívne schválené do konca roka 2005. Pre ukážku vám uvedieme pár zmien:

Pravidlá musia byť jasné a každý musí mať šancu pretekať na rovnakej úrovni. Pomôcky pilotov budú eliminované, ako to len bude možné. Mal by sa drasticky znížiť prítlak a mechanický grip pre dosiahnutie vyrovnanejšieho pretekania. Údajne bude mať monopost iba 10% súčasného prítlaku. Prídavné krídelka budú zakázané.

Tímy budú môcť používať aj motor V10, na ktorom bude oproti motorom V8 obmedzený výkon. Obmedzí sa počet testovacích kilometrov na 30 000. Pre stajne bude zákaz mať k dispozícii náhradný monopost a pneumatiky bude dodávať iba jeden výrobca! Zmenou v pneumatikách je návrat k hladkému dezénu a zákaz predhrievania v tepelných vakoch.

Ak máte záujem o kompletné zmeny, k dispozícii sú na oficiálnej stránke FIA: www.fia.com


Foto: Panasonic Toyota Racing

Vytisknout

Diskuze: FIA predložila zmeny po roku 2008

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Čakáme slnečnú Ameriku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud