Boullier: Honda musí přijmout kulturu F1

Robert RoBertino Pavelka, 22. března 2017, 15:25 Google+

Lepší pochopení pro závodní kulturu ve Formuli 1 - to je jeden z hlavních směrů, ve kterém Honda potřebuje zlepšit svoji pokleslou prezentaci v F1. Takový názor sdílí závodní ředitel stáje McLaren Eric Boullier

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 23.03. 13:10) Napište svůj názor
Fernando Alonso a Eric Boullier zatím nemají moc důvodů k úsměvům

Fernando Alonso a Eric Boullier zatím nemají moc důvodů k úsměvům | foto: McLaren

Sdílejte článek

Honda se v minulosti pyšnila velkými úspěchy, ať to bylo ve spojení se stájemi Williams či McLaren. Absolvovala také projekty s vlastním vozem, z nichž první se odehrál v 60. letech, ale záhy se ukázalo, že Japonci nezvládají nároky F1, proto vstoupil na scénu Eric Broadley a jeho firma Lola poskytla Hondě pomocnou ruku (i proto se tehdejšímu vozu říkalo "hondola").

img-responsive

První kontakt Hondy s F1 nijak slavně nedopadl | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

To je ale dávná historie, ta blízká znamenala pro Hondu přežití těžkého comebacku v roce 2015, ovšem po jistém zlepšení v loňském roce musel tým McLaren, jemuž japonská automobilka motory dodává, překousnout další hořkou pilulku v podobně nevydařených testů. Vztahy tak jsou v posledních týdnech napjaté v očekávání další nepovedené sezóny.

Jedním z hlavních rozporů je neochota Hondy přijmout vnější vlivy pro své vývojové programy, což neslo nepříjemné rozpory už v minulosti. Závodní ředitel Eric Boullier prohlásil, že Hondě se doposud nepodařilo plně pochopit rychlost a přesnost vývoje, aby mohla uspět ve Formuli 1. Právě to jsou hlavní příčiny, které celý projekt brzdí.

"Potřebují především jednu věc - aby mnoho věcí pochopili a plně se integrovali do závodní kultury F1. Co tím myslím? Naše chování v jednotlivých Grand Prix, závislost na kalendáři, určité pevné termíny, stálé datumy, zajíždění co nejrychlejších kol - ve všem se snažíme najít nejlepší řešení tak rychle, jak to jenom je možné.

Když automobilka spouští projekt, můžete mít pár dní zpoždění a na produktu se nic nezmění, nikdo nebude předělávat komerční model. Ale v závodění, pokud začnete předělávat auto v prvním závodě, skončíte nikde. To je závodní mentalita. Musíme žádat od dodavatele, aby to, co předělají za měsíc, příště zvládli za tři týdny a v dalším případě za dva. Vážíme si teď víc času než vložených peněz, tím se lišíme od zbytku světa," vysvětluje Boullier.

img-responsive

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 během prvních předsezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Honda sice investovala prostředky do motoristického střediska v Milton Keynes, ale Boullier se domnívá, že bude chtít rovněž zachovat svou hlavní základnu v Japonsku. Přetváření firemní kultury mateřské základny, míněno ve vztahu k činnosti v F1, je příliš pomalá, než aby se vyrovnala s požadavky moderního přístupu k závodům Grand Prix.

"To je důvod, proč má Mercedes sídlo v Anglii a myslím, že sklízí úspěchy díky díky lidem, kteří mají v F1 dostatečné zkušenosti. Jiní dodavatelé možná platí dvakrát více než Honda, ale jsou také třikrát, čtyřikrát, možná i pětkrát rychlejší. Je třeba si uvědomit, že mnohdy nevede koprorátní vliv k očekávanému účinku. Čím více se budeme blížit formátu akciové společnosti a přejímat její procesy, tím budeme pomalejší, méně agilní a do formátu závodní kultury vůbec nezapadnete," předpovídá Boullier.

Vytisknout

Diskuze: Boullier: Honda musí přijmout kulturu F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 23.03.2017 13:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas

Bottas: V testech jsem nepředvedl svůj plný potenciál

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud