S poněkud překvapivým oznámením přichází marketingový šéf společnosti Bugatti. Podle něj máme zapomenout na myšlenku otevřeného hypersportu Chiron.
S informací přišel britský magazín Autocar a podle něj nikdy Chiron nebyl stavěn jako základ pro otevřené verze typu Targa nebo kabriolet. Přitom jeho předchůdce Veyron Grand Sport a Grand Sport Vitesse dostal postupem otevřené provedení Targa.
Přitom ale samo Bugatti analyzuje vyhlídky na to, že přijde s různými typy derivátů Chironu. V tomto okamžiku se ale soustředí na prodej všech 500 kupé naplánovaných pro výrobu. Zatím jich 15 namířilo do Velké Británie, kde každý ze zájemců zaplatil za vůz 1,9 milionu liber.
Mimochodem, Bugatti skutečně plánuje překonat světový rychlostní rekord v kategorii produkční vůz, a to už v roce 2018. S největší pravděpodobností se tento pokus uskuteční na 21 km dlouhém oválu, na němž tehdy Veyron Super Sport zajel rekord v podobě 431 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.