S poněkud překvapivým oznámením přichází marketingový šéf společnosti Bugatti. Podle něj máme zapomenout na myšlenku otevřeného hypersportu Chiron.
S informací přišel britský magazín Autocar a podle něj nikdy Chiron nebyl stavěn jako základ pro otevřené verze typu Targa nebo kabriolet. Přitom jeho předchůdce Veyron Grand Sport a Grand Sport Vitesse dostal postupem otevřené provedení Targa.
Přitom ale samo Bugatti analyzuje vyhlídky na to, že přijde s různými typy derivátů Chironu. V tomto okamžiku se ale soustředí na prodej všech 500 kupé naplánovaných pro výrobu. Zatím jich 15 namířilo do Velké Británie, kde každý ze zájemců zaplatil za vůz 1,9 milionu liber.
Mimochodem, Bugatti skutečně plánuje překonat světový rychlostní rekord v kategorii produkční vůz, a to už v roce 2018. S největší pravděpodobností se tento pokus uskuteční na 21 km dlouhém oválu, na němž tehdy Veyron Super Sport zajel rekord v podobě 431 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?