Jak zlepšit F1? Whiting by chtěl usnadnit jízdu vozů za sebou

Jana Šrámková, 25. května 2016, 10:26 Google+

Šéf bezpečnosti F1, Charlie Whiting se domnívá, že tento sport potřebuje zlehčit pro piloty jízdu za jiným autem. To by prý zlepšilo podívanou pro diváky.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 26.05. 05:42) Napište svůj názor
Charlie Whiting  v Číně

Charlie Whiting v Číně | foto: Red Bull

Sdílejte článek

Během rozhovoru s pořadateli závodu v Baku Charlie Whiting uvedl, že by právě usnadnění následování vozů je pro něj prioritou a jedna z věcí, která by měla zlepšit F1.

"Co se týče zlepšení sledovanosti a podívané, měli bychom zapracovat na tom, aby bylo pro piloty jednodušší těsně sledovat jiné auto. To byl v F1 vždy problém a není to nic nového a myslím, že existuje pár věcí, kterými bychom toho mohli docílit," cituje jej britský novinář James Allen.

FIA již představila nová pravidla pro rok 2017 a podle mnohých širší vozy, větší pneumatiky apod. povedou v důsledku k přesně opačnému efektu - těžšímu předjíždění a náročnějšímu těsnému sledování ostatních vozů. Například MrLaren však argumentuje, že větší přítlak předjíždění usnadní.

Hovořil také o ochraně kokpitu, kterou by v příštím roce rád viděl. "Máme dvě možnosti, obě byly testovány a jsme si jistí, že by poskytly ochranu. Pokud se něco nepředvídaného nestane, jedna z nich se v příštím roce uplatní, tím jsem si jist," uvedl Whiting.

Byl také dotázán na to, jaký je podle něj rozdíl mezi minulými generacemi závodníků a těmi současnými. "Největším rozdílem je to, že dnes jsou opravdu ve skvělé kondici a myslím, že před dvaceti lety bralo zdatnost a kondici vážně jen pár jezdců," popsal.

Podle něj jsou dnes velmi soustředení, připravují se víc i mimo kokpit a mnohem více rozumí autům. K tomu prý napomohly i změny pravidel, protože nyní musí jezdec zvládat více situací a má k dispozici méně informaci a inženýři jim nepomohou. "Je to jen o tom být připraven a myslím, že to je právě to, co je odlišuje od minulých generací. Ale F1 je celkově mnohem komplexnější než dříve," komentuje situaci.

 

 

Nový okruh v ázerbajdžánském Baku připodobnil k Singapuru, avšak jezdit se zde bude mnohem rychleji. "Část trati mezi zatáčkami 12-15 bude velmi rychlá a nájezd do té poslední bude úžasný. Je to dloué a od 16 do 20 zatáčky se jede naplno, to bude skvělé sledovat. Nejpodobnějším okruhem je pravděpodobně Singapur, ale tady se pojede celkově asi mnohem rychleji," těsí již na Velkou cenu Evropy.

 

Vytisknout

Diskuze: Jak zlepšit F1? Whiting by chtěl usnadnit jízdu vozů za sebou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.05.2016 05:42 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Wurz v přístupu Red Bullu vidí spíše pomocnou ruku než trest

Wurz: "Brutální léčba" Red Bullu Kvjatovi prospěje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud