Nové Bugatti Chiron se oficiálně ukázalo v Ženevě a všichni návštěvníci z něj byly naprosto paf. Nyní automobilka zřídila na svých oficiálních internetových stránkách jeho mini konfigurátor.
Zatímco většina z nás nebude mít nikdy možnost si Chirona koupit, Bugatti nám dává alespoň praktickou ukázku, jak by mohl vypadat váš vůz. Dají se na něj aplikovat různé laky karoserie a výsledky jsou velmi odlišné.
Dohromady bude postaveno jen 500 exemplářů, z čehož už jich je 150 prodáno. Každý kus vyjde na 2.4 milionu eur a podle automobilky vůz určitě nebude prodělečný. Předešlý Veyron totiž moc úspěchu nepobral a na každém autě prý značka ztratila 6.25 milionu dolarů.
Bugatti hodlá vyrobit 65 vozů ročně, přičemž časem přijde verze Targa (nejspíše v roce 2018), která bude dražší než kupé. A jen pro připomenutí, výkon vozu činí 1500 koní, maximální točivý moment 1600 Nm je dostupný od 2000 do 6000 ot/min. a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá pouhých 2,5 sekundy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.