Nové Bugatti Chiron se oficiálně ukázalo v Ženevě a všichni návštěvníci z něj byly naprosto paf. Nyní automobilka zřídila na svých oficiálních internetových stránkách jeho mini konfigurátor.
Zatímco většina z nás nebude mít nikdy možnost si Chirona koupit, Bugatti nám dává alespoň praktickou ukázku, jak by mohl vypadat váš vůz. Dají se na něj aplikovat různé laky karoserie a výsledky jsou velmi odlišné.
Dohromady bude postaveno jen 500 exemplářů, z čehož už jich je 150 prodáno. Každý kus vyjde na 2.4 milionu eur a podle automobilky vůz určitě nebude prodělečný. Předešlý Veyron totiž moc úspěchu nepobral a na každém autě prý značka ztratila 6.25 milionu dolarů.
Bugatti hodlá vyrobit 65 vozů ročně, přičemž časem přijde verze Targa (nejspíše v roce 2018), která bude dražší než kupé. A jen pro připomenutí, výkon vozu činí 1500 koní, maximální točivý moment 1600 Nm je dostupný od 2000 do 6000 ot/min. a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá pouhých 2,5 sekundy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?