Steiner: Haas bude při testech pracovat na 2 směny. Co čeká v Barceloně?

Petr Hlawiczka, 15. února 2016, 06:30 Google+ 2016-Test-Barc1

Šéf týmu Haas, Günther Steiner, přibližuje, co všechno je čeká při prvním testu v Barceloně, kde příští týden nové vozy Formule 1 poprvé vyrazí na dráhu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 15.02. 10:00) Napište svůj názor
Debut Haasu se blíží, napětí stoupá

Debut Haasu se blíží, napětí stoupá | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Vysvětli, co se děje během testu.
Günther Steiner: Během našeho prvního testu sezóny a prvního pro tým se snažíte zajistit, aby všechno fungovalo tak, jak jste to navrhli. Zkrátka musíte prokázat všechno, co jste dělali, a ve druhé části testu se snažíte získat z auta výkonnost. Nebo lépe řečeno, pokoušíte se ji získat co nejdříve.

Zaprvé se ujistěte, že vše funguje. Na autě je všechno nové. První test je docela důležitý z pohledu spolehlivosti. Snažíte se toho o voze co nejvíce naučit. Získáte základ auta a během zbytku roku se ho snažíte vylepšit.

Co čekáváš v prvním testu?
GS: Protože jsme novým týmem, snažíte se zajistit spolupráci všech lidí - mechaniků se závodními inženýry, aby bylo auto spolehlivé, abyste mu rozuměli. Pro nás je všechno nové. Nové není jen auto, ale i tým. Ve druhém testu se snad dostaneme do pozice, kdy budeme moci začít pracovat na nastavení auta, abychom mohli poznávat, jak jej vylepšovat pro závody.

img-responsive

Günther Steiner popisuje, co všechno probíhá na pozadí v továrně Haasu | foto: Haas F1 Team

Jak řídíte během testu personál, protože se zdá, že půjde každý den o 24hodinovou práci?
GS: Během testu neexistuje žádný limit pro to, kolik toho můžeme udělat. Máme denní a noční směnu. Kdysi, není to tak dávno, to bylo stejné s lidmi, kteří pracovali na denní a noční směny.

Nyní lidé přicházejí v 18 hod na večeři a jí s těmi z denní směny, takže si vyměňují to, co se naučili, a vědí, co mají dělat. Kluci z noční směny to přeberou a pracují až do rána, pak přichází opět denní směna a děláte totéž. Mají společnou snídani a někteří jdou spát, zatímco jiní pracovat.

Jak bráníte tomu, aby personál nevyhořel?
GS: To, co normálně uděláte, protože při testu jezdíte jen s jedním autem a máte dvě skupiny mechaniků, tak je při druhém testu prohodíte. Stále musíte být opatrní, protože budete mít některé, kteří nebudou chtít jít domů. Chtějí zůstat, takže jim musíte říct: 'Ne, váš čas se naplnil.'

Je to celkem výzva. Snažíme se, aby v sobotu a v neděli měli volno, než vyrazí do Austrálie. Až se tito kluci vrátí z druhého testu do dílny, tak musí přestavět auta, než budou poslána do Austrálie. Musíte si dávat pozor, aby nevyhořeli.

img-responsive

Nový vůz je již téměř hotov, představen bude za týden v Barceloně | foto: Haas F1 Team

Kolik práce bylo s vybudováním týmu Formule 1 od nuly a s tím, abyste byli připraveni na Barcelonu?
GS: Určitě hodně. Ale to si neuvědomujete, protože postupujete den za dnem. Nikdy se ráno neprobudíte a nepomyslíte si, že mě dnes čeká obrovská práce. Je to stav. Jste ve stavu, kdy to všechno dáváte dohromady. Určitě teplota stoupá s tím, jak se blíží test a konečný termín. Zkrátka musíte pokračovat v práci a všechny povzbuzovat.

Co si vezmete z testu v Barceloně a využijete před úvodním podnikem v Austrálii?
GS: Prokážete svou metodologii, to, jak pracujete, jak pracují kluci. Mezi tím máte 10 dní na opravy. V těchto vozech je tolik elektroniky, softwarových programů. Snažíte se dokázat, že všechno funguje a nedochází k žádným chybám.

Když se dostanete do Austrálie a vaší piloti si všimnou, že chování auta není v pořádku, pak budete vědět, co udělat, aby se to spravilo. Jde o směsici všeho. Nejdůležitější je toho v Barceloně co nejvíce ujet a vyhnout se prostojům, když se auto či něco pokazí. Čím více toho ujedete, tím více se toho naučíte a tím lépe se připravíte na Austrálii.

 

Rozpis pilotů pro předsezónní testy
1. test v Barceloně 22. - 25. února:
- pondělí (22. 2.): Grosjean
- úterý (23. 2.): Gutiérrez
- středa (24. 2.): Grosjean
- čtvrtek (25. 2.): Gutiérrez

1. test v Barceloně 22. - 25. února:
- úterý (1. 3.): Gutiérrez
- středa (2. 3.): Gutiérrez
- čtvrtek (3. 3.): Grosjean
- pátek (4. 3.): Grosjean

Vytisknout

Diskuze: Steiner: Haas bude při testech pracovat na 2 směny. Co čeká v Barceloně?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 15.02.2016 10:00 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Uzavřený kokpit McLarenu MP4-X

Di Grassi je pro uzavřené kokpity v F1, Da Costa proti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud