Brutální výkon 510 koní, maximálka omezená na 290 km/h, z nuly na sto za 3,9s. Vítejte v automobilovém PEKLE!
Pokud rádi jezdíte bokem, trháte asfalt, pálíte gumy a chcete zažít skoro až závodní zážitky za volantem, jste tu správně. Mercedes-Benz C63 AMG vám tohle všechno dopřeje a dokonce ještě spoustu dalšího.
Zradilo vás BMW stejně jako nás? Nevěříte, že najdete opravdový nabroušený kupé s náhonem na zadek? Tak pozor. Mercedes vám naservíruje osmiválcové biturbo s výkonem až 375 kW a samozřejmě s pohonem zadních kol.
Přesně tak, čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel „ve standartu“ produkuje výkon 349 kW a 650 Nm točivého momentu. V této konfiguraci zvládá sprint z klidu na 100 km/h za skvělé 4,0 sekundy. Je to pro vás málo?
Dobře, přiostříme. Verze S nabízí totiž větší 375 kW porci výkonu a rovných 700 Nm točivého momentu. Sprint na stovku se zkrátí na 3,9 s a maximálně vám C63 AMG pojede až 290 km/h, pokud vám nebude na obtíž připlatit si za Drivers Package.
Převodovka je dvouspojková se sedmi rychlostmi, honosně se nazývá Speedshift MCT a řadí, jak je z názvu patrné, brutálně rychle. Vzadu na nápravě čekejte samosvor a samozřejmě čtveřici výfuků. Dynamické uchycení motoru, za příplatek adaptivní tlumiče, kůže, karbon, hliník a kovaná kola, takový „Mercedes standart“.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.