Haas poodkrývá pozadí spolupráce s Ferrari

Robert RoBertino Pavelka, 5. srpna 2015, 11:40 Google+

Čím blíže je sezóna 2016, tím častěji se skloňuje jméno americké stáje Haas F1 Team. Nejen kvůli mediální pozornosti týkající se výběru pilotů, ale především se na přetřes často dostává otázka spolupráce s Ferrari, nakolik je v rámci pravidel, nebo zda se jim už vymyká.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari nabídlo, my přijali, tak popsal jednoduchou rovnici Gene Haas

Ferrari nabídlo, my přijali, tak popsal jednoduchou rovnici Gene Haas | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Gene Haas se na dubnový debut chystá opravdu velice pečlivě. Díky poklidnějšímu období v F1 v důsledku letní přestávky laškuje s médii ohledně týmové sestavy, nyní poodkryl roušku ze zákulisních jednání ohledně spojenectví se silným partnerem. Proč si vybral Ferrari? Protože jako jediný oslovený potenciální spojenec byl schopen garantovat podporu podle Haasových představ. Ostatní oslovené subjekty podobnou záruku poskytnout nemohly.

Haas je nadále středem pozornosti zejména díky specifickému přístupu ke konstrukci vozů. Šasi je připravováno pod dohledem Dallary, ovšem bude v něm určitý počet komponentů pocházejících od Ferrari. Přitom regule jasně říkají, že "zákaznické vozy jsou zapovězeny". Haas rovněž využívá aerodynamický tunel v Maranellu, ale on sám říká, že jde o ryzí zákaznický vztah. Američan prostě do posledních důsledků využívá únikový prostor, který mu pravidla poskytují. 

"Ferrari s námi chce spolupracovat, nejen v oblasti motoru a převodovky, ale hodlají nám vyjít vstříc ohledně odpružení a elektroniky. Jako nováčci přivítáme veškerou pomoc, týkající se auta a infrastruktury," uvedl šéf týmu při nedávném otevření Haas Factory nedaleko portugalského Oporta.

Na přetřes se dostala i otázka, proč si Američané vybrali právě Ferrari. Padly dokonce narážky na neúspěšných pokus převzetí Ferrari Fordem 60. letech minulého století, po kterém byl vypracován projekt Cobra Carolla Shelbyho, Ferrarim odstaveného pilota, který pomstychtivě prohlásil: "Mé vozy pozřou Ferrariho a já zatluču hřebíky do jeho rakve." Haas žádnou souvislost s touto příhodou neshledává a vysvětlil pozadí celé transakce. "Oslovili jsme více dodavatelů, ale všichni nám nabídli pouze motor, nikoli převodovku. Ferrari byl jediný, kdo velkoryse učinil plnou nabídku, pochopitelně v rámci pravidel. Byli ochodní prodat, my zase koupit, takže si myslím, že to byl dobrý začátek nového partnerství," dodává Haas.

Vytisknout

Diskuze: Haas poodkrývá pozadí spolupráce s Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stefan Johansson pilotoval v F1 vozy jedenácti značek

Johansson: Manor by měl jít v Haasových stopách

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud