Kdo by měl zájem o nejlevnější X5, má nyní možnost si objednat verzi sDrive25d, která kombinuje čtyřválcový diesel a pohon výhradně zadních kol.
Při představení na jaře minulý rok, automobilka BMW šokovala oznámením, že pod kapotou nové X5 bude i malý čtyřválcový diesel a bude v kombinaci pohonu všech kol, nebo pouze těch zadních. Skutečně 218 koní a 450 N.m. nezní nikterak lákavě, ale na druhou stranu, může některé zákazníky zlákat kombinovaná spotřeba pouhých 5,6 litrů na sto kilometrů.
Tato verze nebyla až doposud v nabídce Českého BMW. Nyní si ji můžete pořídit za 1 406 600 Kč. Což je také nová cena „již od“. Kdo se bojí, že čtyřválcový vznětový dvoulitr, bude mít s velkým SUV hodně práce a nebude poskytovat dostatečnou dynamiku, si může v klidu oddychnout. Dvoulitr zvládne rozpohybovat X5 z klidu na 100 km/h rychlost během 8,2 sekundy a maximálně jej rozjet na 220 km/h.
V nabídce je však i pohon všech kol, který se stejným motorem váží o 45 kg více, navíc si za čtyřkolku musíte připlatit, v prémiové sféře, rozumných 67 600 Kč. Otázkou však zůstává, zda se najde více zákazníků, kteří by preferovali velké SUV s malý motorem a pohonem zadní nápravy…
Zdroj: BMW
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.