Americký trh bude brzy obohacen o luxusní model Hyudani Genesis pro modelový rok 2015 a nyní výrobce konečně oznámil, kolik za něj bude v USA vlastně požadovat.
Základní částka za vůz bude činit 38.000 dolarů a vůz si mnoho Američané začít objednávat již dnes. Přepracovaný model dostal automatické světlomety s technologií LED, stěrače s dešťovým senzorem, bezdotykové ovládání víka kufru a litá kola o rozmeru 18 palců. V kabině přivítají posádku přední kožená elektricky vyhřívaná sedadlam, jenž jsou nastavitelná ve 12 směrech, dvouzónová automatická klimatizace či dotykový středový displej s navigačním systémem o úhlopříčce osm palců. Modernizovaný Genesis má také startování za pomoci tlačítka, pro milovníky kvalitní hudby je zde připraven audio systém se sedmi reproduktory a digitálním zesilovačem.
Pohon obří limuzíny zajistí opět zážehový 3,8-litrový motor V6, který vyvíjí 311 koní výkonu a 397 Nm točivého momentu. Motorizace je připojena k osmistupňové samočinné převodovce, která posílá výkon na zadní kola. Kdo touží po verzi s pohonem všech kol, ten si bude muset připlatit 2.500 dolarů. Tato verze je i o něco lépe vybavena, navíc je zde například vyhřívaný volant nebo vyhřívaná zadní sedadla.
Nejvýkonnější verze s motorem o objemu 5.0 litru V8 a výkonem 420 koní bude stát 51.500 dolarů a vyznačuje se tím, že její výbava obsahuje naprosto vše, co je možné do dnešních vozidel dostat,. Ve výbavě nechybí LED mlhová světla, sportovní výfukový systém se čtyřmi koncovkami a nebo litá kola o rozměru 19 palců. Nejvýkonnější verze dále nabídne panoramatické střešní okno, odvětrávaná přední sedadla, digitální přístrojovou desku a audio systém Lexicon se 14 reproduktory.
Zdroj: Hyundai
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.