Japonská Toyota tento měsíc uvede na český trh lehké užitkový vůz s názvem Proace. Komu je snad vzhled automobilu povědomý, ten se nemýlí, jeho základ totiž hledejme v Citroënu Jumpy / Peugeotu Expert.
Toyota Prouce je výsledkem spolupráce s francouzským koncernem PSA, takže se jedná o vlastně již trojče. Nová Toyota Proace je nabízena hned ve dvou různých délkách a dvou výškách, přičemž ta Kratší má rozvor dlouhý 3.000 mm a na délku měří 4.813 mm. Delší varianta oplývá rozvorem o hodnotě 3.122 mm, délka je pak 5.143 mm.
Nákladový prostor je taktéž ve dvou provedeních, a to dle délky vozidla. V kratší variantě měří zavazadelník 2.254 mm, v delší variantě pak 2.584 mm. Do něj pak případní majitel bude moci naložit náklad až o hmotnosti 1,2 tuny.
Vůz bude dostupný ve dvou užitkových verzích, kterými jsou Panel Van a Glass Van. Jak název napovídá, první zmíněná verze je bez prosklení, druhá pak s prosklením Pak je tu i verze Combi, kam pohodlně usadíte až 6 pasažérů.
Toyota Proace bude nabízena se třemi turbodieselovými motory, které plní normu Euro V. Základním motorem se stane verze 1.6D s výkonem 66 kW a 180 Nm, a dále pak varianta 2.0D s výkonem 94 kW a 320 Nm, případně s výkonem 120 kW a 340 Nm. Pro všechny motorizace je standardem pětistupňová manuální převodovka, pro dvoulitrový motor je pak možnost přiobjednat manuální šestistupňovu.
Základní výbava vozu je vcelku bohatá, najdeme zde ve standardu airbag řidiče, přední mlhovkami nebo dálkové centrální zamykání. Za příplatek si pak majitel může klimatizaci, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka nebo autorádio se systémem Bluetooth. Třešničkou pak je možnost vybavit si vůz chladicí schránkou se zabudovaným transformátorem.
zdroj: autoexpress.co.uk
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.