Modernizovná Škoda Yeti byla představena ve dvou variantách

Braňo Porubčan, 14. srpna 2013, 11:09 Google+

Automobilka Škoda Auto dnes po čtyřech letech oficiálně představila nový facelift modelu Yeti. Vyrábět se bude ve dvou variantách, prodávat se začne koncem letošního roku. Cena by měla být zveřejněna na podzim, řekl Tomáš Kubík ze Škody Auto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
škoda yeti

škoda yeti | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Zásadní novinkou modernizace modelu Yeti je nabídka

dvou samostatných designových linií. Kompaktní SUV značky Škoda bude od této chvíle nabízeno buď v elegantním provedení do města, nebo v outdoorové variantě pro výlety, které mohou vést i mimo silnice. Na první pohled se od sebe liší například provedením předního a zadního nárazníku. Podobně je rozdílné i zpracování bočních lišt a prahů: zatímco Yeti je má lakovány v barvě karoserie, u jeho „outdoorového" sourozence jsou z černého plastu. Škoda Yeti Outdoor je sériově vybavena stříbrnými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Modernizované provedení modelu Yeti přichází v novém designu značky Škoda. Přední i zadní část byla přepracována a působí teď mnohem výraznějším dojmem, s jasně patrnými znaky současného designového jazyka: ostrými hranami a liniemi, zdůrazněním horizontální roviny a novým logem.

Obě varianty se drží shodné koncepce vzhledu přídě. Zdůrazněna je horizontální orientace linií s výraznou maskou chladiče a nově tvarovanými světlomety, které jsou nyní volitelně nabízeny jako bi-xenony s integrovaným LED světly pro denní svícení. Přední mlhová světla dostala v souladu s novým designovým jazykem značky Škoda hranatý tvar a jsou umístěna níže v předním nárazníku.

Přepracovaná záď modelů Yeti je jasně členěná. Páté dveře získaly dva kubistické trojúhelníkové prvky a nové logo značky Škoda – přesně v duchu aktuálního designového jazyka značky. Výrazné zadní sdružené svítilny mohou do tmy svítit písmenem „C" tvořeným světelnými diodami.

Nabídka kol byla rozšířena o čtyři kola z lehké slitiny v novém, atraktivním designu. Pestřejší je také paleta barev. Novinkou jsou čtyři metalické odstíny: bílá Moon, zelená Jungle, šedá Metal a hnědá Magnetic. Poslední z uvedených je k dispozici výlučně pro nejvyšší výbavu Laurin & Klement.

Novinky lze nalézt i v interiéru. Jejich seznam zahrnuje tříramenné volanty v celkem sedmi variantách, nové potahové látky nebo dekorační lišty na přístrojové desce.

První vůz značky ŠKODA s parkovací kamerou

Yeti je prvním modelem značky, který může být na přání vybaven systémem Optical Parking Assistant (zadní parkovací kamerou). Škoda tak modelem Yeti pokračuje v zavádění asistenčních systémů, které přispívají jak komfortu, tak i bezpečnosti jízdy.

Poprvé je Škoda Yeti vybavena také nejnovější generací parkovacího asistenta Automatic Parking Assistant. S ním umí Yeti zacouvat do mezer podélně i příčně k vozovce; z podélných mezer i automaticky vyjede. Dále v SUV mladoboleslavské značky slaví premiéru bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY. Díky tomuto systému je možné vůz odemknout, zamknout i nastartovat, aniž by klíč musel opustit kapsu.

Velkorysý a funkční: „Simply Clever" cestování

V přepracovaných modelech Škoda Yeti našly uplatnění čtyři nové „Simply Clever" prvky: vedle oboustranného koberce, který se osvědčil už v jiných modelech značky Škoda, se v zavazadlovém prostoru nachází vyjímatelná LED svítilna, pod sedadlem řidiče je držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš.

Vedle těchto novinek nabízí přepracovaná Škoda Yeti i všechny dosud známé prvky komfortní výbavy na přání, mezi nimi rozměrnou panoramatickou prosklenou střechu, automatickou dvouzónovou klimatizaci „Climatronic", vyhřívaná sedadla, tempomat, vyhřívané čelní sklo nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Klíčovým prvkem interiéru vozu Škoda Yeti i nadále zůstává systém zadních sedadel

Varioflex. Nabízí jedinečnou variabilitu uspořádání: všechna tři sedadla lze jednotlivě sklápět nebo dokonce vyjmout z vozu. Při vyjmutém prostředním sedadle lze boční místa posouvat v podélném i příčném směru. Obratem ruky se tak pětimístný vůz promění ve čtyřmístný, se spoustou prostoru v podélném i příčném směru.

Variabilitu dále zvyšuje řada osvědčených detailů výbavy, jako sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, spousta odkládacích prostorů nebo praktické držáky na láhve. Důraz na funkčnost v zavazadlovém prostoru dokládají mimo jiné upevňovací oka nebo výklopné háčky na zavěšení zavazadel.

Stejně jako před modernizací, i omlazená Škoda Yeti boduje velkorysou nabídkou prostoru. V žádném jiném kompaktním SUV nemají cestující na zadních sedadlech více místa nad hlavou – konkrétně 1 027 milimetrů. Objem zavazadlového prostoru činí minimálně 405 litrů, po posunutí všech zadních sedadel vpřed je možné ho zvýšit až na 510 litrů. Po vyjmutí všech zadních sedadel vzroste objem pro náklad na vynikajících 1 760 litrů.

Sedm moderních motorů, pohon předních i všech kol, převodovky ručně řazené i dvouspojková DSG

Pro přepracované modely Škoda Yeti jsou k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď jen kol přední, nebo obou náprav; pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Jako automatické převodovky využívá Škoda Yeti výhradně moderní dvouspojková ústrojí DSG s šesti, resp. sedmi stupni.

Verze GreenLine s motorem 1,6 TDI/77 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou produkuje jen 119 g CO2/km. To odpovídá spotřebě 4,6 litru nafty na 100 km. V nabídce jsou také další tři motorizace v provedení Green tec: 2,0 TDI/103 kW s manuální šestistupňovou převodovkou a 1,6 TDI/77 kW se sedmistupňovým DSG. Benzinový motor 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s manuální převodovkou se dodává pouze ve variantě Green tec se sníženou spotřebou. Paket Green tec obsahuje systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

Naftový motor 2,0 TDI/125 kW je k dispozici také v atraktivní kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro vůz Yeti s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW bude nyní možno objednat dvouspojkové ústrojí DSG se sedmi stupni.

Bezpečnost na vysoké úrovni

Bezpečnost hrála při navrhování modelu Škoda Yeti zásadní roli. Za ochranu posádky získalo kompaktní SUV při svém uvedení na trh v roce 2009 maximální možné hodnocení v testech Euro NCAP v podobě pěti hvězdiček.

Aktivní bezpečnost zvyšuje ESC (Electronic Stability Control) s ABS a brzdovým asistentem. Tyto systémy jsou součástí sériové výbavy pro země EU. Mlhové světlomety je možno volitelně vybavit i funkcí přisvětlování zatáček. Nové bi-xenonové světlomety, na přání s LED světly pro denní svícení, zvyšují bezpečnost za snížené viditelnosti. Vůz může být vybaven elektronickými asistenty pro rozjezd do kopce a pro sjíždění svahů. Kromě toho je v nabídce také kontrola tlaku v pneumatikách.

S elektronicky řízeným pohonem všech kol (mezinápravová spojka Haldex páté generace) a světlou výškou 180 mm je kompaktní SUV připraveno na jízdu nejen na silnicích, ale i mimo zpevněné cesty. Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS umožňuje rovnoměrný a komfortní rozjezd na povrchu s nerovnoměrnou adhezí.

V oblasti pasivní bezpečnosti se cestující v modelu Yeti mohou spolehnout až na devět airbagů. Pro bezpečné upevnění dětských sedaček jsou ve voze úchyty Isofix. Bezpečnostní paket doplňují tříbodové pásy (vpředu s přitahovači) a výškově stavitelné hlavové opěrky na všech sedadlech.

Vytisknout

Diskuze: Modernizovná Škoda Yeti byla představena ve dvou variantách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

mercedes-benz gla

Mercedes GLA - malé SUV na prvních skicách

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud